Dagens skönhetsideal

twiggyNu har jag äntligen kommit igång med mitt muntliga framförande på svenskan. Ämnet jag har valt är skönhetsidealen i dagens samhälle. Finns nog en hel del att säga hoppas jag, har iallafall en del idéer :)

Problemet med det här svenska framförandet är att man ska stå och prata i fem minuter, vilket kan vara lite knepigt. Hemma kanske det går jättebra och det blir precis fem minuter, men sen väl i skolan kanske man blir lite nervös och pratar fortare, vilket medför till att det inte alls blir fem minuter. Hmm :/

Det är bara att prata ungeäfr hälften så snabbt som man gör i vanliga fall så ska det nog gå bra :]

Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas inte jag ska framföra den här veckan, känner mig verkligen INTE redo. Jag tycker det är någon killes tur nu, Karin var ju modig och göra det först :P

Det konstiga med den här uppgiften är att jag inte är nervös för att prata inför klassen, jag gillar min klass. Det är fan Olle, min lärare, som är det feta problemet. Han har väldigt stora krav på oss. Man har ju hört sen tidigare att man ska fantisera i hur de ser ut i underkläder om man känner sig nervös, men usch, det kan jag ju inte göra med honom >_< !! Det är väll inte meningen att jag ska spy på cupen.

Nu ska jag fortsätta igen.

Pusskram



Tycker inte om dig mest! <3


Kommentarer
Postat av: Sofie

HEJ !
Jag håller också på med svenskan och vi ska hålla tal inför nationella..i fem minuter..och jag har också valt skönhetsideal..lite av en slump att jag hittade dej. hur gick de för dej?

2007-10-07 @ 21:21:26
Postat av: Jennifer

SNÄLLA. du skulle inte vilja ge ut ditt tal, elr inte hela om du inte vill. Bara hjälpa mig på traven. Ska skriva om skönhetsideal som tal också, men nu som argument för eller emot. Och har ingen aning om hur jag ska skriva. Detta är verkligen ett problem. kan du bara hjälpa mig hur jag ska börja vore jag väldigt tacksam . ! svara till hotmailen typ (Y)

2007-11-01 @ 19:03:43
Postat av: Anonym

Ska hålla tal på onsdag om skönhetsideal
(svenska A) Googlade på ämnet och hamnade här.

Vår lärare ska filma oss, sen får man se filmen efteråt. Tjoho :(

2008-01-14 @ 21:01:49
Postat av: Runehelene

The information found by me on this site appeared very useful! Thanks to the owner!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback