Ibland är skolan trevlig :]

Var astaggad på idrotten då vi hade vollyboll. Chockade mig själv genoma att göra någa super-survar. Jag vågade även mig på att försöka ta emot cissis super-duper-survar, som förövrigt är dödligt hårda. En lyckad tjej-idrott med andra ord^^

Engelskan var trevlig den med, skrev om "Titta Nick" med Matilda. Gick kanon verkligen, hann med en hel del. Det tragiska är dock att det ska vara klart nästa vecka, samtidigt som allt annat skit! GRR!

Sen var det lunchen då, gick bra att räkna points idag. Visste ni förresten att 50g ärtor är 0,5p? Ibland är det bra att ha ett tålamod, för det är väldigt drygt att väga all pointsberikad mat :/

Kemin idag var väldigt intressant och bra, fast väldigt dålig om man tänker på att vi har prov snart. Eller ja, snart och snart, men det är ju det där jävla riksprovet som sagt. På lektionen ägnade vi nämligen en kvart åt att läsa några papper, resten av tiden skulle vi "diskutera", tjena hejsan. Cissi, Elin, Alexandra och jag pratade för fullt med vår lärare Stefan, tror det spårade ut. Det slutade med att vi lärde oss att man kan döda en människa genom att spruta in Kaliumklorid i blodet. Detta skulle då leda till att hjärtat slutade slå. Kaliumklorid är väldigt vanligt och finns i alla labbsalar, blandannat i skolan :P Eftersom detta ämne förekommer naturligt i kroppen skulle det knappt märkas att denne dog på detta vis, eftersom hatlerna sjunker till de normala efter ett tag. Det gäller bara att trycka in sprutan där det är svårast för den som sedan obducerar liket att hitta hålet där man tröck in sprutan. Elin föreslog hälen.

Efter skolan stannade vi duktigt kvar och gjorde samhällskunskap. Anders har ju gett oss cirka 11500 frågor att besvara. Morr på honom.

Nu är Fredrik här, dags att mysa! ;D

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jahaaaaa, så man inte kan spåra hur det gick till.
Det kan man ju med luft!

Intressant... >:)

Postat av: Nadja

Ahh jag är ju mästare på vollyboll:P min idrottslärare tyckte jag skulle börja me d..men jag va för lat :P

2006-11-11 @ 14:30:50
URL: http://nayjay.blogg.se
Postat av: sanna

roligt med volleyboll!

2006-11-11 @ 15:34:07
URL: http://spaderdam.webblogg.se/
Postat av: amäända

nu ska vi inte vara sånna Fredrik, akta dig så jag inte tar kaliumklorid från skolan :P

2006-11-11 @ 16:18:56
URL: http://pralin.blogg.se
Postat av: cissi

mohaha, kaliumklorid

2006-11-13 @ 21:27:39
URL: http://cisspiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback