Plugg idag, IGEN!

Tog mig till skolan idag via min helt underbara pojkvän. Cykeln min "glömde" jag på skolgården igår, så jag blev ju tvungen att få skjuts imorse, såvida jag inte ville börja knalla redan klockan åtta.

Tre muntliga framföranden idag på svenskan, Dalle, Tobbe och Alexandra. Gick kanonbra för dem allihopa, intressant och kul att lyssna. Det hoppas jag även att det ska bli imorgon då jag, Mickan och Adde ska framföra.

Sista timmen idag hade vi matteprov, gick bra :] Dock en uppgift som jag läste lite slarvigt och räknade på att det var kateten som var 24 cm och hypotenusan som var okänd, men ack, det var tvärtom. Fan vad sur jag blir, då blev hela talet feluträknat bara för det >_< Om jag bara hade kunnat läsa lite noggrannare, vafaaan. Min superduper-uträkning hade ju funkat då med! Menmen, nya tag nästa gång!

soft nougatMåste bara berätta att jag var fruktansvärt sugen på godis idag, så allt var som det skulle. Då såg jag hur pappa gick runt och smackade på något, dum som jag är spanar jag in godishyllan i skafferiet. Siktar in mig på en Soft Nougat som jag tar upp på mitt rum. Startar pointsprogrammet och det visar sig att en 50 grams Soft Nougat från märket Maynards endast innehåller tre points! Shit säger jag bara! MIN RÄDDNING!

... kan jämföras med en 100 grammare från Marabou som ligger på 13 points.

Nu ska jag sätta igång med svenskan, försöka lära mig den, efter det blir det religion (islam) och sedan lite svenska igen.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Pillan

;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback