Flogsta

Vad ska jag säga? Ett litet rum på 18-19 kvadrat med toa och dusch. Gillade rummet iallafalll, köket var dock lite för stökigt för min smak. Det såg ut som att alla hade lämnat köket precis som det var, för att sedan dra iväg på sommarlov. Diskhon var full av disk och sopkorgen var full den med. Bananflugor fanns det gott om vill jag lova.

Hoppas det blir bättre sen när alla kommer tillbaka, lite mer städat och lite mer liv och rörelse. Det var som dött i hela korridoren, inte ett ljud hördes. Det enda rörelse man kunde se var en stackars mamma, utan byxor, som skurade dotterns rum efter hennes utflyttning.

Men jag tror fakiskt jag kommer att trivas, eller ja, jag hoppas det iallafall. Området i sig verkar jättebra och säkerhetssystemet med både kort som ska dras och nycklar som ska vridas gillar jag.

Det finns ju tydligen grejer i köket man kunde låna, men jag kände att jag ville ha egna grejer så mor, far och jag drog till IKEA. Där införskaffades följande:
  • Tallrikar, djupa, små, stora
  • Glas, muggar
  • Stekredskap
  • Kastruller, liten, mellan, stor
  • Stekpanna (TJUGOFEM SPÄNN!)
  • Matlåda
Sen köpte jag även lite grejer till mitt badrum:
  • Sophink
  • Toaborste
  • Toalettpappersmagasin (som det så fint heter)
  • Badrumsmatta
  • Handdukar, stora, små
  • Vattenskrapa
  • Duschdaperi + duschdraperiringar
Har även tänkt att köpa någon form av hylla/byrå/vagn som jag kan förvara lite hygienartiklar och liknande saker på. Men hittade en helt
okej på ikea som jag tror jag ska köpa. Några behändiga lådor och jag tror att den kommer att fungera perfekt. Sen blir det även till att köpa en våg också.

Införskaffade mig även en ny tv-bänk, helt perfekt. Liten och smidig, men ändå så pass stor att min älskade stereoDVD får plats :)

Funderar även om jag ska köpa ny hylla och ett par lådor till den. Gillar den starkt, tror både man kan ställa den på höjden och längden om man vill.

Får se hur mycket jag får plats med egentligen, vill ju helst ha en spegel och en liten soffa också :P En liten soffa eller en fåtölj får det bli. Kan nog inte köpa det förrän jag fått in allt det andra och ser om det verkligen får plats.

Mamma och jag var ju en sväng idag och kollade på soffa osv, men utan resultat. Inhandlade dock lite mer saker som kan vara bra att ha:
  • Smörkniv
  • Bestick
  • Minimal vattenkokare som jag ska ha på rummet
  • Krokar som man hänger runt dörren
  • Mått (krm, tsk, msk, dl, kaffemått)
  • Tvätt- och sköljmedel
Lite bra saker har jag lyckats komma över iallafall :) Nu ska jag gå en sväng med Molle och sen ska jag ta reda på sakerna jag har köpt.

Jobbigt inlägg, jag vet.

Pusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback