Oj vilket ståhej!

Igår bar det av till Flogsta med Mazda 6:an lastad till max. Mycket utrymme i den bilen vill jag lova! Tror Maria och jag kom iväg till Uppsala runt halv tolv. Med Mamma Mia-skivan maxad på full volym bar det av. Vi lastade av bilens innehåll i Flogsta och sen drog vi till IKEA för att inhandla de grejer som stod på min sju meter långa inköpslista.

Pust. Stön. Stånk. Jag fattar inte hur två personer kan tillbringa så lång tid på IKEA som vi gjorde, haha. Men vi fick med oss allt på inköpslista, föMolle ;Drutom en spegel som faktiskt var slut. Det blev även en varsin kotlettrad med pommes, bea-sås och ratatouille (eller som Maria sa: råttatouille).

Dock handlade jag lite som inte stod på listan, som till exempel en stor gossedjurshund! Den hette "GOSIG GOLDEN" och jag kunde inte motstå den. Tänkte att den säkert är bra att ha då jag känner att saknaden efter Molle blir allt för stor. Lika bra att vara förberedd!

Maria åkte runt halv fem. Hon hade parkerat bilen vid Ica Väst (-Bäst!) så jag följde henne till bilen. Det enda problemet med den sällskapliga gärningen var att jag glömde plånboken min på rummet, vilket gjorde att jag varken kom in huset eller korridoren sen. Kortet man drar för att komma in låg i plånboken! Som tur var skulle Fredrik till Flogsta med ett lass grejer så då kunde han ge mig mitt extrakort.

Hittade lite växelpengar i bilen så jag gick och köpte mig en stor Loka och supergoda/-billiga euroshopper-kakor. Efter det hade jag bara en liten stackars 50-öring kvar. Men vafan liksom, jag gick runt och gjorde INGENTING i över en timme. Satt på en parkbänk typ och såg ut som en fån med mina kakor.

Kom hem efter halv tolv igår och då skämtar jag inte! Vad sjukt mycket det är och göra fast man inte tror det. Skulle ju skruva ihop hyllan, tv-bänken och rullvagnen till badrummet. Lådor och kastruller skulle sättas ihop och kläderna skulle in i garderoben.

Ska dit med ett lass snart igen. Men då blir det bara sängen, tv:n, DVD/stereo:n, pallen och typ lite småplock jag kommer på.

Måste äta frukost nu. Fredrik kommer med släpkärran om en halvtimme!

Pusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback