Päääron! Ammoniak-korv och pääääron!

Varför råkar alltid Ankan och jag ut för konstigheter? Hur lyckas vi?

Först och främst försökte jag betala med Heimstadenkortet på Rut mfl. Det hela slutade med att jag fick betala 30 kronor för mycket för ett plagg. Straffade Gud mig? Kassörskan upptäckte dock Guds lilla snedsteg och gav mig 30 kronor kontant istället.

När vi sprungit runt på stan enda fram till stängningstid så bestämde vi oss för att ta avsked. När vi står och pratar och diskuterar hör vi någon bakom oss vråla "Päääron!" Vi tittar bak och en liten gubbe tittar då på oss och skriker igen men denna gång "Ammoniak-korv och pääääron!" Våra nya smeknamn?

Btw... har jag berättat att jag och Ankan åt sju lussebullar och tio peppearkakor tillsammans på Lucian på Pollax igår? Yummie!
Bilder

/Ammoniakkorv - som förövrigt är nyfriserad :D


Lucia på Pollax. Fotograf: Annika Herlin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha! Oj 30 var det kanske.. skrev fel i min blogg! Får länka till din istället! Hahaha, gubben var ju kul alltså!! HAhaha! Sov gott nu ammoniak-korv! Puss /Päron

2008-12-12 @ 23:06:06
Postat av: amäända

hej gumman jag saknar vårat julgodisbakande och annat julmys med dig kram mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback