2008 - Råttans år

Kan börja med att berätta att nyår blev lyckat, firade det ute hos Becca i Grillby. Inget Joar - vilket var satans skönt. Spenderade även natten med min älskade.

Igår så åkte jag till veterinären med Mimmi. Eftersom att hon inte har varit sig själv de senaste dagarna. Hängig och snorig. Dessutom har hon lite problem med balansen när hon ska klättra i buren. Sen har hon varit VÄLDIGT snorig och nyser en hel del. Har fått sjukt mycket råttsnor på mig de senaste dagarna. Tur att de kommer i minimala mängder :]

Ringde på morgonen och fick en tid redan tjugo över ett. "Transportburen" fick bli en av mina duntofflor. Den var perrfekt och rekommenderas verkligen som transportbur för mindre husdjur. Veterinären sa att det nog var den sötaste transportbur hon någonsin sett - en rosa och glittrig duntoffla.

Vi var nog hos veterinären i trekvart iallafall. Hon lyssnade på hjärtat och tittade när Mimmi sprang på bordet, dessutom kontrollerade hon ögon, öron och mun och gjorde en allmän kontroll av kroppen. Vi fick ett recept på antibiotika som ska ta bort det som inte står rätt till i hennes kropp.

"0,15 ml ges morgon och kväll i munnen i sju dagar till råttan Mimmi."

Fick en liten sprutliknande grej som jag ska suga upp antibiotikan med. Mamma och jag försökte igår att ge Mimmi medicinen - det var INTE lätt. Hon ville verkligen inte. Men tror jag ska blanda den i en mindre mängd mat, så jag slipper bråka med henne. Men hon borde tycka om medicinen för den är med banan- och vanlijsmak.

Nu ska jag kila ut i garget och se hur det går för Fredrik. Han byter till ett sportluftfilter på sin
bil.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Becca

Tack :D

2008-01-01 @ 18:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback