Frivillig ledighet från jobbet, allergiutslag och körlektion.

Igår upptäckte jag att dagens körlektion var under arbetstid, så idag tog jag kontakt med min närmaste chef för att meddela henne detta. Det hela slutade med att jag och Fredrik fick vara lediga, då det inte fanns så mycket att göra. Ganska skönt faktiskt :] Då kan jag ta hand om lilla sjuka Mimmi hela dagen. Ska börja med att städa hennes bur.

Imorse när jag vaknade upptäckte jag små små utslag i ansiktet. Helmysko. Ser ut som allergiutslag av någon form. De är jättesmå och syns knappt, men de irreterar mig. De är inte röda eller så, det är mer som små utbuktningar i huden, men jättemånga på samma ställe. Jag tror jag blir tokig. Ska göra en ansiktsmask sen efter körlektionen och hoppas på att det blir bättre.

Imorse gick det super att ge Mimmi sin medicin. Jag passade på när hon var trött, så det var i stort sett bara att trycka in sprutan och "avfyra" antibiotikan. Stackars lilla Mimmi.

Pusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback