Operation Fint Hår

Jag har allvarligt börja fundera vad det är för fel på mitt hår. Jag tappar massvis med hår, det spelar liksom ingen roll vad jag gör. Först duschar jag och tappar en miljon hårstrån, handdukstorkar jag och tappar en miljon till, kammar - två miljoner och sen fönar jag det och då är jag uppe i fem miljoner. Om jag väljer att platta håret så tappar jag även då massvis.

Sen känns även håret torrt också, dålig kvalité eller vad jag ska ska kalla det. Nina tipsade mig om vad hennes frisör hade sagt till henne, att bara tvätta håret med shampoo högst en gång i veckan. Blöta det och ha i balsam kan man göra oftare. Frisören själv hade bara i shampoo varannan vecka. Mitt mål kanske? Har inte tvättat håret med shampoo sen i torsdags förra veckan, har bara kört med balsam.

Mamma hade även någon på jobbet tydligen som tappade massvis med hår, då köpte hon något hon skulle dricka, typ vitaminer eller något, som verkligen gjorde skillnad. Mamma ska höra med henne vad det var för något.

Eller så kanske det är så enkelt att jag har brist på en vitamin och samtidigt plattar håret för mycket?

Idag är det jobb igen som gäller. Idag är jag mycket piggare iallafall, så jag orkar nog göra något vettigt när jag kommer hem. Ska nog fortsätta att titta på utbildningar, vilket jag inte har lust med men det måste göras.

Tror det blir en bra helg :)

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Becca

Jag tappar också mycket hår, men kanske inte lika mycket som, men jag tappar mycket hår iaf.

Postat av: elin

Jag kollade jätetmkt på den här sidan förut, men jag vågade liksom inte. http://lockig.se/?q=node/8

2008-03-19 @ 16:32:24
Postat av: Hannah

Jag tappar också jättemycket hår, de är jättejobbit! Känns ju som att man snart inte har någe hår kvar..

2008-03-19 @ 16:34:07
URL: http://ejnersten.blogg.se
Postat av: elin igen

ajuste, finns ju för rakt hår med. http://lockig.se/?q=node/9

2008-03-19 @ 16:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback