2008 - Year Of Sorrow?

2008, vilket jävla år rent ut sagt. Så mycket sorg och lidande på en och samma gång.

1. Cecilias hus brann ned till grunden.
Det var ingen mänsklig varelse som avled, tacka gudarna för det! Däremot tog branden alla det materiella, även det som gör att vissa minnen aldrig glöms bort. Jag kan inget annat än beklaga.

2. Mormor sjuknade in i Leukemi.
Jag minns varken vilken dag det var eller hur mycket klockan var när jag fick reda på att mormor blivit sjuk. Jag vet bara att jag förstod ganska så fort hur illa den där sjukdomen behandlar människor. Det jag inte förstod var hur illa den skulle behandla min mormor.

Mormor åkte in på sjukhus igår igen och nu är det vädligt illa med henne. Hon ligger just nu i hög feber och har precis fått en dos morfin. Mamma ringde gråtandes, och med ännu mera gråt i halsen, och sa de att det kan bli när som helst. Blåa prickar har dykt upp på henne hud och det innebär tydligen slutet på den här sjukdomen. Jag hatar cancer.

3. Jag och Fredrik bröt upp.
Han var min i nästan 1 år och 7 månader. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det finns så mycket. Det jag kan säga är iallafall att det har varit en riktigt tuff period för oss båda, men jag tror både han och jag går mot ljusare tider när det gäller "förlusten" av vårat förhållande.

4. Henrik bestämde sig för att ta steget in i himmelriket.
Jag önskar att det fanns något jag kunde ha gjort.

Det är svårt att inse vad som verkligen har hänt. Jag har nog fortfarande inte förstått att han inte finns mer. I mina tankar finns han fortfarande hemma hos Fredrik. Jag måste nog se för att fatta. På begravningen kanske jag kan koppla vad det är för någonting som verkligen har inträffat.

Jag beklagar sorgen, ni finns i mina tankar, Reveny.

Kommentarer
Postat av: Becca

Lilla gumman! Jag förstår inet varför allt måste hända dig och just nu. Jag sörjer med dig!

Finns alltid för dig om du behöver mig! Jag älskar dig!

Postat av: mforssman

usch.. jag fick gåshud när jag läste det du har skrivit. så ledsen för din skull.. Så mycket hemskt på samma gång. Jag finns här närsom du behöver stöd! Kram maria

2008-05-21 @ 12:49:36
URL: http://trollmias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback