Fryst Amanda

Den här dagen har gått väldigt fort hittills. Vaknade upp runt halv nio med Fredrik och höll honom sällskap vid frukosten, då han började 10ak och jag 13ak.

Tog det lugnt hela morgonen, lämnade in cykeln för lagning av punktering, CAD.ade lite och bara njöt av ledigheten. När klockan började närma sig tjugo i  ett begav jag mig till Cykeltoppen (kanske mer känt som "cykelturken"). Han hade dock glömt bort min cykel men han fixade den snabbt på tio minuter. Hundra kronor för ny slang och montering. bra pris tycker jag.

Under den tiden jag satt och gjorde honom sällskap när han böt cykelslang hann han lära mig allt om presidentvalet, vad han ansåg om republikaner och demokrater, varför han trodde valet gick som det gick och hur gammal John McCain är. Jag hade inget att komma med i det samtalet då jag inte alls varit insatt i presidentvalet, men jag satt i alla fall och nickade, höll med allt han sa och log åt det mesta.

Hann faktiskt till föreläsningen i tid, dock dyngsur och genomfrusen. Hade tänkt att stanna efter skolan och räkna lite matte, men jag frös för mycket så jag cyklade hem igen. När närmade mig Sernanders så upptäcker jag att jag fått punktering på samma hjul igen! Gaah! Lämnade in cykeln igen till honom och bad att få tillbaka den till halv ett imorgon. Hoppas det inte blir punktering igen sen. Tror kanske inte jag behöver betala den här lagningen då det inte blev ordentligt gjort förra gången, eller jag hoppas i alla fall på det.

 

Nu ska jag räkna lite matte och sen om någon timme blir det middag, pasta med köttfärssås står på menyn idag. Kanske dröjer mer än en timme då jag åt ostsmörgås och varm choklad när jag kom hem.


Pusskram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback