Strömavbrottet ledde såklart till SNÖBOLLSKRIG!

Igår runt nio så blev det strömavbrott i halva Flogsta. Det var tur att jag hade massa ljus hemma så jag kunde kysa upp rummet litegranna. Satt och myste lite i soffan när jag upptäckte att det var ett gäng på cirka tio personer som började kasta lite snöbollar på varandra. Efter bara några minuter hade antalet personer fördubblats och antalet bara fortsatte att öka.

Jag och Fredrik bestämde oss för att gå upp på taket för att kolla på snöbollskriget ovanifrån. Jag kastade några lätt kramade bollar från taket samt att jag puttade ner pudersnö på de personer som stod närmast väggen.

Det var helt sjukt! Ett spontant snöbollskrig på säkert 300 personer! Man kan inget annat än att älska Flogsta! När vi stod där på taket slog klockan 22:00 vilket betyder FLOGSTAVRÅÅÅÅÅL! Vilken upplevelse, det var sjukt maffigt!

Stömmen kom förövrigt tillbaka runt sju-tiden imorse. Som tur var så hade det inte blivit kallt i rummet. Vi överlevde strömavbrottet!

Kvart över nio ringde P3 min korridorare för en kommentar om
snöbollskriget i Flogsta. Kul! :)


Det var svårt att få med alla på bild då folk var på tre sidor om huset. Men här ser ni iallafall hur kortsidan såg ut.


Mitt upp i allt kom en brandbil, hmm...

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag vill med bo i Flogsta! :D

2008-11-25 @ 10:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback