Storkok av Korvstroganoff

Köpte en GIGANTISK falukorv på Ica Väst förra veckan, om jag minns rätt. Så igår bestämde sig Fredrik och jag för att göra ett storkok av Korvstroganoff. Det hela slutade med att det fanns mat för att mätta fem hungriga magar, och då använde vi bara 3/5 av korven. Mycket bra tyckte jag då det blev tre matlådor att lägga i kylen och frysen.

När vi skulle börja laga maten var det bara ett problem, varken Fredrik eller jag hade någon aning om hur mycket av allt man skulle ha i eller ens VAD man skulle ha i.

Vi fick ta till höften helt enkelt. Vi höftade lite hit och dit och till sist blev det en förjävla god "Korvnoff".

Nu har jag mat så det räcker i ett år :)

Mer korv åt folket!

Pusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback