Landet!

Idag direkt efter jobbet så drog vi ut till farmor och farfars sommarställde ute i Viksäng. Badade men det var grymt kallt. Trots kylan så var jag i tre gånger tror jag. Var ganska så skönt sista gången :)

Som vanligt så badade Molle som en tok och var mer i vattnet än på land. Det är så det ska vara, då vet man att det är sommar och att han trivs :)

Myste på flotten med rabarberpaj och vaniljvisp som farmor hade fixat till. Efter fikat fick Jonas och jag för oss att vi skulle meta så vi gick iväg för att leta mask. Grävde mask i ungefär 30 sekunder och under den tiden hann jag få åtta myggbett.

Fiskningen gick väll sådär. Jonas fick upp en snorig Brax och jag två små skitfiskar, en abborre och en mörtliknande fisk.


Jonas torkar Molle efter att han har badat klart. Gissa om han gillar det!

Grymt nöjd över första fångsten!

Lika nöjd över andra! Tjusig va?
För er som inte visste så är jag en hejjare på att meta grymt stora fiskar!

Vackert!

Bror, Molle och jag

"Flotten"

Nu är det OC som gäller för hela slanten! Kommer dock säkert bara att hinna två avsniitt  innan jag somnar.

Pusskram



OBS!
Inga djur blev dödade under fiskningen, bara lite piercade!

Fast där ljög jag ju, braxen fick vi avliva för att kroken satt så förjävligt. Men han var ju så förkyld och snorig så han hade säkert dött ändå. R.I.P

Kommentarer
Postat av: Svennis

Det var jättevarmt när vi badade i koffsan :)

Postat av: Mate

Jadu Det där med status mellan mig och J är väl lite svårbedömt :)

2009-07-01 @ 09:07:42
URL: http://tuttanochtoernrout.blogg.se/
Postat av: Good girl

jag har ALDRIG lyckats få en fisk :( måste vara usel på det där med fiske.

2009-07-01 @ 09:52:41
URL: http://goodgonebad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback