Mate

Köpte ett nytt slags "te" idag när jag var på Ica. Mate heter det och om jag minns rätt så pratade min kompis Boije om det förut. På förpackningen står det:

"Mate innehåller rikligt med koffein, C-vitamin och antioxidanter som är nyttiga för hälsan. Ljuvligt gröna drycker piggar upp, lindrar slapphet och minskar hungerkänslan. Utmärkt "dagen efter", smaksatt med quittefrukt, mango, ananas, papaya, blomkronblad."


Mate är inte gjort på teblad utan av yerbaträdslöv... vad nu det är. Så det ska alltså inte kallas te. Egentligen är det ju samma sak med rooibos som man säger te till, då det inte heller kommer från teplantan. på förpackningen står det ju bara "Mate dryck". Lite lurigt det där.

Smaken var lite annorlunda, men riktigt god faktikst. Kommer nog att bli en personlig favorit nu i vår :)

Kommentarer
Postat av: Anka

Åhh va spännade Mandy! Me jag undrar vad som menas med "lidrar slapphet"? Lindrar? Hahaha! Hur blir slapphet lindrat.. Kul detdär! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback