Mumma!

Idag lagade jag till Dragonkyckling igen, fast denna gång MED dragon. Blev helt sjukt gott så därför tänkte jag "dela med mig" av Arlas recept :P

Dragonkyckling

Dragonkyckling

4 kycklingfiléer (ca 500 g)
smör
2 dl Arla Köket lätt crème fraiche
1/2 dl vatten
2 tsk dragon
1 hönsbuljongtärning
1 dl Arla Köket riven ost gratäng
2 msk hackad persilja eller dragon

Skär varje kycklingfilé i 3 bitar på längden. Bryn dem i smör i en stekpanna. Vispa ihop crème fraiche, vatten, dragon och smulad buljongtärning i en gryta. Lägg i kycklingen och låt den koka ca 5 min under lock. Strö över ost, persilja eller dragon. Servera med kokt potatis och kokta morötter.



Jag moddar ju alltid mina recept lite. Skippade osten och den färska kryddan, dessutom serverade jag den med kokt broccoli och bulgur istället för potatis och morötter. När jag lagar mat höftar jag alltid så jag gjorde nog lite mer sås än vad som egentligen var tänkt... Jag använde ju faktiskt bara en kycklingfilé till min sås, men den var faktiskt ganska så stor :)

Kommentarer
Postat av: ankan

Vilken mästerkock du är Amanda! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback