Helg + jobb (inte helgjobb)

Idag har jag jobbat i Enköping faktiskt.  Blev en halvtimmes övertid så plånboken gråter av lycka! Är helt slut faktiskt, märks att kroppen vant sig med tvåtimmarsdagar!

Helgen har varit toppen! Mys hos Måns i fredags, ReKåfest i lördags och sen mys i Enköping på söndagen :) Härligt härligt!

Juste, måste berätta om det som hände i fredags! Rally hade sin mors bil så bara för att så tog vi den till Flogstavägen från Sernanders väg, ni hör ju själva hur dumt det låter. Vi missade första parkeringen så vi fick parkera på den lite längre bort. Hittade inte heller någon p-automat så vi struntade i att betala och gick direkt till Måns istället. Observera att vi fick gå igenom hela låghusområdet så det hade gått lika fort att gå från Sernanders. När det är dags att åka hem så hittar vi inte bilen först men efter lite diskussion och letande så hittar vi den. Då var det heller inte bara bilen vi hittade... på bilen satt nämligen också en fet p-bot! Jaha, det är straffet Gud ger en för att man tog bilen och förstörde både hälsa och miljö.

Inte som det var nog med straffet Rally och jag fick så blev jag ytterligare straffad. När jag stod utanför min byggnad så hittade jag inte heimstadenkortet. Fuck. Fuck. Fuck. Jag insåg snabbt att jag inte skulle ha någon möjlighet att komma in i varken byggnaden eller korridoren. Damn. Bara till att ringa Fredriks sambo och be om sängplats :) Fredrik var nämligen i Stockholm så jag kunde inte ringa honom. Tur det att han var hemma i alla fall, annars vette fan hur jag skulle gjort. Delat soffa med australienaren hemma hos Måns? Hmm.

Bra att det slutade med att jag fick en sovplats och lite god nattsömn :)

Annika och jag var en sväng till Ica för två timmar sen typ. Hon skulle handla och jag passade på att köpa sågspån och hämta ut ett paket. Tror ni inte gullungen har köpt ett paket till mig?! Ett "tack för lånet av cykeln"-paket :) Öppnade det inte förrän jag kom hem och gissa om jag blev glad?! :D Ett ihopfällbart durkslag från sagaform! Snacka om att effektivisera mitt lilla boende :D Woho!
Som jag sa så träffades Ankan och jag på Ica för att handla lite snabbt. Jag visade henne Arlas "Earth Hour"-mjölk som jag bara var tvungen att köpa när jag var på väst tidigare under dagen. Den är ju hur grym som helst :D

Det där är ett sånt där typiskt säljarknep som jag faller för :P Typiskt dåligt! Jag som inte ens dricker mellanmjölk utan mest håller mig till lättmjölken. Aja, det är faktiskt godare att göra oboy på mellanmjölk!

Jag har funderar på det där med earth hour... med tanke på all reklam som har varit kring det så funderar jag verklingen om det gör så gott för miljön :P Vad är poängen med det? Känns mest som en mediagrej egentligen... något som de kan driva och tjäna pengar på!

Nu börjar faktiskt det här inlägget bli på tog för långt och jag behöver sova för imorgon är det 8ak som gäller :O

Pusskram


Kommentarer
Postat av: anka

Åh jättebra! Tack för lånet igen! När I first insåg the broken cykel I was petrified! But I survived tack vare du! ^^ Hihi! Fin grön! :D Tack för namnsdagspresenten! Hihi! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback