Hmm...

Tid: 00:42, 9:e maj.
Plats: Våning 7 hus 11

Jag går ut ur hissen och möter ett gäng glada prissar som verkar vara på väg för mera partaj.


- Hejhej! säger jag när jag går ut ur hissen.
- Hejhej! svarar en glad blond tjej.

Jag går igenom klungan samtidigt som jag pratar i telefonen med Fredrik.

- Urru, du ska inte hänga med på fest då? frågar en kille med mörka rastaflätor.
- Haha, näee, svarar jag.
- Jag får inte hänga med dig hem då? frågar samma kille.
- Näe, svarar jag än en gång.

Killen med rastaflätorna verkade ta lite illa upp över mina två nej.

- Ääh! Vafan, du ser ju ut som en jäva civilpolis! höjer rastakillen rösten och säger med en upprörd röst samtidigt som alla börjar gå in i hissen.
- Vafan lägg av, det var min granne! svarar min granne (som har dörren till höger.)
- Hon var söt ju! säger någon annan.



Under kanske 30 sek hinner jag uppleva följande:
- Ett glatt bemötande
- Frågvishet
- Besvikelse
- Påhopp
- Beskydd
- Komplimang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback