Brev från två olika andra världsdelar på en och samma dag!

I tisdags när Annika och jag kom hem från skolan låg till min förtjusning två stora bruna kuvert på hallgolvet, som dessutom var till mig!

I det första kuvertet låg min efterlängtade klänning från Hong Kong! Köpte den ny på tradera för ca två veckor sen och har väntat ivrigt sen dess. Dock blev hela kalaset lite av en besvikelse för det visade sig att jag inte riktigt passade i en japansk medium, crap. Jävla bajs, jag som inte ens är så himla stor kring bröstkorg och byst och ändå så passade jag inte i en medium.

Även fast klänningen var för liten så knölade jag mig in i den ändå. När den väl var på så satt den faktiskt riktigt fint och bekvämt. Hur tänkte de där egentligen? Lite tråkigt att klänningen sprack i en sömm när jag skulle ta på mig den men förhoppningsvis går det att laga (i samband när jag syr om den lite! >_<).



Är verkligen jättenöjd med klänningen annars, kanske lite "skör" men med tanke på att den kostade 150 spänn inklusive frakt så kan jag leva med det.

Nu ska Annika och jag till Ica!

Hemma från Ica och nu ska vi se på första avsnittet av Baywatch. Annika fick nämligen hem säsong 1 idag :D

Tillbaka igen! Helt sjukt! Första avsnittet var en och en halvtimme långt! Haha. Men bra var det även om det var lite förutsägbart ibland men det hör ju till. Däremot så tippade jag att en gubbe skulle överkeva men han dog, så där överraskade de allt! Haha.

Åter till det som inlägget faktiskt handlade om: min två kuvert. I det andra kuvertet låg en årsrapportering från Gambia över hur det går för mitt fadderbarn Fatou. Det stod lite om hur det går för henne i skolan, vik, längd och lite vad hon tycker om att göra. Gissa vad hennes favoritämne är? Matte! Grymt bra matchning av fadder och fadderbarn ;D Fick även en ny bild på tösen och ett handritat julkort från henne och hennes familj.


Mitt fadderbarn Fatou från Gambia som fyller åtta i februari!

Måste skicka iväg en julhälsning och en julklapp till henne också. Frågan är bara vad jag ska skicka? Några förslag?

Sneglade precis på klockan och insåg att hon var en timme senare än jag trott. Sängdags!

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Bella

Vilken fin klänning! =)

2009-11-27 @ 10:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback