Riktigt skönt med ledighet!

I söndags gjorde jag nog egentligen inte ett jota, kollade på lillebrorsans bandymatch på förmiddagen och storebrorsans hockeymatch på kvällen. Hockeyn var grymt spännande, trots att det var lite "hawaii"-hockey ett tag som mamma så fint uttryckte sig.

På kvällen gjorde jag i alla fall något "vettig" och virkade klart denna lilla amigurumi. Är faktiskt riktigt nöjd med resultatet så den här åker ner till Skåneland till en viss liten tös tänkte jag :)



Igår var jag hemma hos bulle-i-ugnen-Maria, riktigt mysigt. Vi gjorde knäck, snackade om livet och var lite tantiga och vikade/stickade. Precis när jag skulle åka kom Maria på att jag kunde få lyssna på barnets hjärtljud, häftigt. Barnets hjärta gick mycket fortare än vad jag trodde att det skulle göra och tydligen så gick det ganska så lugnt just då eftersom att barnet sov.


När jag kom hem från Maria gjorde jag mer julgodis, Engelska läckerbitar och popcornsbollar. Popcornsbollarna var något nytt jag testade på och blev enligt mig en riktig hit! Kan lägga upp recept sen för nu ska jag sätta på dieselvärmaren på bilen eftersom jag drar till Uppis sen. Ut med Molle en sväng medans bilen värms och sen kanske lite frukost.

Får se vad dagen bjuder på!

Pusskram

Engelska läckerbitar
Popcornsbollar

Kommentarer
Postat av: Linda

Tror att en viss skånetös kommer bli jätteglad :)God jul på dig. Stor kram från skåne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback