Dagens I-landsproblem

Mamma och Pappa drar till Grekland på onsdag och ger över ansvaret att vattna blommorna till brorsan och mig när de är borta. En lätt och snabb uppgift kan man tänka att det ska vara, men nej, inte här hemma. Räknade idag och det är inte mindre än 39 blomkrukor ute som ska vattnas, 39 stycken!

Dessutom finns på tomten minst lika många betongrör nedgrävda bland stenpartierna som de har planterat olika växter i. Dessa vet jag dock inte om de behöver vatten men jag skulle tippa det, transpiration ni vet!

Kommentarer
Postat av: Ankana

Det är en skitsvår uppgift det där... Jag kan ju peppa dig med att säga att de flesta växterna överlevde när jag hade ansvaret i 2 veckor! :D Så du kommer nog att klara det! Tänk gröna tankar..!

Postat av: Sara

mina päron åkte till Åland idag. pappa guidade mig igår hur jag ska vattna alla växterna & växhuset. så säger mams att jag inte får glömma hennes blommor heller. >.< dom kommer dö! hjälp! kommer glömma bort att vattna dom.

2010-07-12 @ 09:15:53
URL: http://saripetersoen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback