Min helg!

Fredagen började med jobb som vanligt. Jobbet flyter på bra och börjar bli lite av en vanlig sak i vardagen. I början känns det ju alltid så där jobbigt och "tufft" att jobba, men nu går det bra :)

Kvällen bjöd på fest hos Jonathans kusin. Riktigt trevligt folk men blev lite mycket för vissa (läs mig). Kom i alla fall hem utan brutna ben och dessutom hade jag med mig mobil, nycklar och plånbok. SCORE!



Vaknade upp halv nio på lördagen av ett sms från Ankan. Lagom pigg, bakfull och risig. Tanken var att jag skulle ta 09:21-bussen till Uppsala så jag satte mig på cykeln strax innan nio. Efter diverse pauser på cykelvägar, gräsmattor och bänkar så kunde jag stolt kliva på 10:21-bussen. En timme senare än den tänkta bussen men när cykelfärden tar en timme längre än beräknat så blir man liksom nöjd ändå!

Bussbyte i Uppsala till lokalbuss och tjugo äver tolv var jag framme och redo att börja segla! Seglingen var verkligen hur rolig som helst. ÄLSKA! Fick mig dessutom verkligen att komma över bakfyllan! :)

I min båt var det Emil, Julia och jag och i den andra båten var det Arto, Ankan och Anna. Vi seglade till Motorbåtsklubbens holme och myste och badade. Hur skönt som helst i vattnet!

Resten av bilderna från seglingen kan ni se
här :)



Hemma i Enköping igen somnade jag ganska så fort, hann typ kolla facebook och ringa min älskade innan jag totalslocknade.

Vaknade ganska så tidigt imorse med men det var bara bra eftersom jag hade bestämt mig för att dra till IKEA och handla hylla :) Allting gick bra förutom när jag skulle försöka få upp hyllan till lägenheten. Ankan styrde lite och det slutade med att Anders (the boy next trapphus) bar upp hyllan åt mig. Han klarade det oförskämt lätt. Suck, jag borde styrketräna och skaffa längre armar!

Efter lite skruvning blev resultatet såhär:



I bilden kan ni lägga märke till mig som sitter i underkläder till vänster men det bjuder jag på! Dessutom är ju DVD-hyllan så gott som tom för att jag tagit med mig så mycket till Enköping :P Tror även Ankan har lite i Borlänge, men bara typ Sex and The City och två säsonger OC.

Nu måste jag sooova och men först ska jag ringa min älskling innan jag somnar. Älskar att höra honom det sista jag gör innan jag somnar och det känns speciellt viktigt idag. Idag är egentligen ingen speciell dag men idag just saknar jag honom ovanligt mycket. Fick en Pontusattack efter ett sorgligt Greys-avsnitt. Bara grät och saknade honom ofantligt mycket.

Btw, visste ni att vi firar fyra månader på fredag? :)

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Ankan

Underbart Mandy! <3

Åh grattis! 4 månader är inte illa pinkat! :)

Thihi!

Postat av: Sara

du är så underbar & fin, min fina vän. <3

2010-07-19 @ 10:29:12
URL: http://saripetersoen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vad fint det blev med hyllan! Ja tiden går snabbt, snart är det ettårsdag :P Puss

2010-07-19 @ 17:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback