Härliga dag som dock började lite olyckligt!

Vad är det absolut värsta som kan hända när man ska börja skriva en mattetenta? Glömma suddet? Linjalen? Vattenflaskan? - Nej, sin Texas 83 plus!

Kom till skrivsalen, valde en plats som kändes psykiskt bra, plockade upp stabilopennorna, suddet, linjalen, pennfodralet, kårlegget och körkortet... insåg ganska så fort vad det var som saknades! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! INTE MIN TEXAS! FUCK FUCK FUCK FUCK FUCK! Paniken spred sig verkligen i kroppen... kan inte beskriva den hemska känslan som likt en atombomb förstörde min kropp och själ.

Rally var snabb att erbjuda sin bil så att jag skulle kunna hinna och åka och hämta den. Söta goa pojk! Kom dock på den bra idéen att fråga tentavakterna om de hade någon räknare de kunde låna ut. Tanten kolla i skåpet för kvarglömda grejer och tog först fram en miniräknare som liknande någonting man fick från glassbilen som barn. Jag frågade snällt om de möljligtvis inte hade någon annan... så tanten tittade snäll igen och tog fram en Texas 84 plus Silver Edition! OMG! NIIICE! Min tenta var räddad! Likt ett barn på julafton såg jag fram emot att ta mig an tentan! Nyladdad och full av energi!

Tentan kändes även den jättebra! Skrev den på 1h och 40 minuter och tog god tid på mig att verkligen kolla igenom och räkna om hela tentan en gång. Så två timmar efter mitt nervsammanbrott stod jag vid cykeln och lapade sol!



Nu funderar jag på att diska lite och sen kanske slänga ihop lite lunch! Fråga är vad bara! Kanske unna mig själv och kolla lite på vänner innan det blir geo igen för lite CAD.

Pusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback