Swiiiisch

Jag fattar inte rikigt begreppet tid. Enligt wikipedia defineras en sekund som:

"varaktigheten av 9 192 631 770 perioder av den strålning som motsvarar övergången mellan de två hyperfinnivåerna i grundtillståndet hos atomen cesium-133, enligt det 13:e CGPM-mötet 1967"

Är det cesium som ligger bakom att tiden att har "flugit" förbi de senaste veckorna? Det måste nästan vara så.

På lunchen idag tänkte jag göra ett nytt försök med skrivaren på Geo. Fan för den om den inte vill ge mig utskrifter idag! Eller jag hoppas snarare att personalen som är ansvarig för den har gjort sitt jobb... annars jeeeeeevlar.

Juste, idag blir min pojkvän sambo... fast inte med mig utan hans kompis. Verkar som att jag får acceptera det helt enkelt. Suck. Kanske drar dit sen och visar min goda sida också och kanske hjälper till med flytten lite granna. Kan dock bli svårt att hitta dit då jag inte vet vart de ska flytta :P Fast de vet de väll knappt själva heller, haha.

Nu ska jag försöka avsluta inlägget i tid så det slipper bli så stressigt för mig sen i slutet innan jag ska dra.

Pusskram



Kommentarer
Postat av: IDA

sv: batteritiden är kanon måste jag säga.. tror det räcker ca. 5 - 6 timmar då den är fulladdad.. och det är väl inte fy skam ändå? :)

Postat av: Ankan

Hahaha! Fan va snurriga vi vär där på ångan angående detta inlägg! hahaha! Kul! Väldigt trevlig tidsjämförelse där Mandy. Jag tänker iaf alltid i cesium... Nu har jag suttit på toa i 2375375692876357834 hypercesium.

2009-03-02 @ 20:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback