Middag i Strängnäs!

hamnen

träffade farmor och farfar idag med familjen,
lillebror var dock inte med, han var på grönan med en kompis.
vi åt iallafall på en väldigt mysig ute-restaurang vid hamnen.
beställde in en kycklingfilé med tzatziki,
japp, kyckling, trots filmen härom dagen.

efter att alla ätit upp maten gick vi en sväng i hamnen,
kollade in båtar!
av någon konstig anledning ska släktet Eriksson alltid göra det,
ja, ifall det finns en hamn det vill säga^^
såg en likadan båt som mamma och pappa hade förut,
synd att vi inte har den kvar, en riktigt mysig båt må jag säga,
nu har vi bara våran lilla utter.

åkte sen hem till landet på en fika,
glasstårta! ;D

Farfar passade på att visa sin trapp han har byggt,farfar
såg väldigt fin ut faktiskt.
min farfar är som de flesta gubbar; rastlösa,
vilket han löser med att bygga diverse saker.
han har fan alltid något på g.
det började med att han byggde en trass,
vilket snabbt blev en inglasad trass,
och då hade han ju ingen ute-trass längre,
vilket han han snabbt fixade genom att bygga en till precis utanför.
därefter blev den inglasade trassen ett rum med isolering och riktig värme osv.
som förövrigt har blivit hundens rum,
farfar skämmer nog bort molle rätt rejält, haha,

...men iallfa fall,
sen kom han på att det skulle vara bra om han kunde sammanfoga trassen framför "Molles rum" med den på solhörnan,
så då byggde han en trass som gick från den "nya" trassen till den på solsidan.
och det är bara om trasserna :S
vi tar hans andra mästerverk någon annan gång :P

varför berättade jag det?
haha, ingen aning^^

kom hem typ runt halv tio till stan,
snackade med herr Dahlin i telefonen ett tag :D
faktiskt väldigt trevligt att få prata med pojken,
har inte träffat han på hela sommarlovet typ.
han var lite sjuk, får hoppas han blir bättre till Bulgarien.

går nämligen alltid runt när jag snackar i telefonen,
så jag tog en vända förbi brevlådan.
gissa om jag blev arg?
grrrr! men jag tänker inte förlora!

Pusskram


Kommentarer
Postat av: Fredrik

xD

2006-08-11 @ 00:29:51
Postat av: Prebensonja

Very interesting site. Lots of good information.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback