Gävle - Knullkor, fartkor och qvickisar

jag inleder detta inlägg med en bild på kossor från Hållnäs.

diverse kor.

har kommit hem från Gävle-resan nu,
hur trevligt som helst hade vi ;]

M Å N D A G
malin och lisa kom och hämtade upp mig strax efter åtta,
packade in all packning i bilen.
fick vända tillbaka till Lisa och hämta fleecetröja hon hade glömt.
därefter blev det hannahs hus,
fick faktiskt till det med all packning.. men oj så fullt det var!
packning från tre tjejer är itne att leka med ;D
så när vi var där nere hos hannahoch packade,
kom jag på att jag hade glömt kylklabbarna :/
bara att åka hem tilm mig igen :/
då kom även  lisa på att hon hade glömt mobilladdaren.
efter en timme lämnade vi äntligen enköping.

till campingen från enköping var det 141,15km, för att vara exakt ;P
det tog oss SEX timmar.. haha
började klockan åtta och var framme vid våran plats runt två.
det var ju inte direkt malin som körde sakta om jag säger så ;P haha
började ju med att vi stannade på ica-maxi i uppsala,
godis, chips och för en del skor ;P
sen kom vi på att lolls bodde i närheten av gävle,
så då tog vi en omväg hem till henne och umgicks lite^^
för er som inte visste så bor lollo i en liten röd stuga i klungsten..
..som ligger i hollnäs..
..som ligger vid skärplinge..
..som ligger en bit från Gävle.

... vi kan även kalla det "tjottahejti"

nötte björn rosenström hela vägen

"Gunilla, jag mår illa, jag orkar inte gömma mig för dig.
Att du blev så äckligt slemmig, hur kan det komma sig?
Gunilla köp en villa och bosätt dig på Island någonstans.
Ja, dränk dig i en jökel din jäkel."


malin tröttnade dock på denna björn efter ett tag :(
började köra lite hur hon ville.
"Du åker i 110km/h på en smal 90väg och hänger på ratten på, MALIN!"
~ Orolig Lisa.

kom som sagt fram runt två,
märkte att våra grannar var tyska grabbar ;]
gruppsex! gruppsex! gruppsex! gruppsex!
fast det var nog mest hannah och jag som var sugna på det, haha

åt pastasallad direkt när vi kom fram,
vääldigt gott må jag säga!
vilka kan ha gjort den goda salladen?

pastalunch
malin bakom kameran, visst är hon söt?

tältet gick som smort att sätta upp,
hade ju övat en gång innan, haha
fick till det riktigt mysigt med kuddar och filtar,
kunde inte ha blivit bättre :D

dagen spenderades med kortspel, kubb och matlagning :)
gjorde tunnbrödrulle..
vilken jäävla tid det tog innan vi kunde börja grilla då.
hade ju en mesig engångsgrill med oss,
burkar faktiskt ha tur med sådanna grillar,
men den här bråkade en hel del.
när pappret i grillen var uppeldat var inte kolen ens ljummen,
helt jävla stört!

då fick vi den briljanta idén att spreja toapapper med hårspray ;D
POFF!
nja, visst brann det, men slockande också lika fort ;P
vilka campingmännsikor, haha.
efter att ha testat en rad olika saker,
brännt fingrar osv.
...bestämde vi oss för att gå och hämta tändvätska från husvagnsmänniskorna.
förstår varför de uppfann tändvätska :]

efter maten spelade vi kubb och hade det kul!
tyskarna såg lite fundersamma ut till vårat "kubbspel"

maaaalin

♥ T I S D A G
knäppmalin hade ställt sin klocka mycket tidigt,
kan bero på att vi skulle hämta lollo i klungsten strax efter nio.
fem i nio satt vi i godan ro och åt frukost :]
lollo hämtade vi ungefär tjugo i tolv, haha
stackarn hade ju gått upp riktigt tidigt.

man märkte snabbt när man närmarde sig pappersfabriken som låg en bit från furuvik,
det luktade en stark stank som kan liknas vid rotmos :/
lollo, som för övrigt är lite udda, tyckte det luktade gott,
medans en annan funderade på självmord.

pappersfabrik
hannah

furuviks park låg ju precis brevid campingen,
så det gick snabbt dit iallafall, även om inte vi var snabba ;P
fick en gratiskryssning till Åland när man gick in till parken..
kan utnyttjas hela året, lär utnyttjas :]

lisamanda
apan och jag ^^
läskig.ormar
tuff :]
kamelarslen
söta tjejer!
lycklig
:O
ankare

hade det riktigt skoj,
kikade på olika djur, badade och åt gott :]
blev en tacotallrik till lunch!
det enda negativa är nu att jag vill ha en get!

"Han drömde en dröm
Om vad han skulle få i present
En dröm om träskor o nötter o långfil o koben o sågspån o müsli - o om en kratta
När han vaknade nästa dag,
fick han en get
Som hette Ralf"


hade en diskussion efter att malin kallat gås i plural för gåsar.
alltså borde det bli:
• gås - gäss
• mås - mäss
• lås - läss

.. det svenska språket är lite klurigt :/

malin och lisa ville gå och sola vid poolen lite tidgirare,
hannah, lollo och jag passade då på att göra det lollo pratat om..
..det hon var i helt extas över..
..att åka en upptäcksfärd i barnerna hedenhös landet.
haha, var riktigt kul.. eller så har vi dålig humor^^

oh :O
hannah
lolloamanda
amandalollohannah

gick sen till poolen och badade
"nej, jag ska inte blöta håret, gud vad jobbigt"
haha, klarade mig inte ens minut, sen sket jag i det ;P
hannah och jag tycker nog om att bada tror jag,
mer än de andra iallafall.
...eller så har de gått och blivit mogna :O

hopp
vattengymnastik
hannahamanda
lata tjejer

åkte till campingen och duschade, gjorde oss fina :)
dock hade vi fått en hel koloni med diverse kön från Frankrike!
var inte det här en svensk camping? ^o)
säkert en åtta prick likadana tält och tre minibussar.
de måste tyckt att vi var riktigt störda! ;]

drog till skärplinge,
vi hade ju bestämt oss för att äta på Skärplinges pizzeria^^
mums! hur gått som helst!
men seriöst, finns det något godare än kebabtallrik med blandad sås?

därefter lämnade vi lollo och drog till campingen och öppnade vinflaskorna.
hannah hade hittat riktigt goda vin :]
kortspel i tältet kan vara vääldigt mysigt,
speciellt med tjejerna!

O N S D A G
började direkt imorse att packa ner tältet,
sorera våra saker ifrån varandra och snegla på "kolonin"

en helt perfekt dag för shopping inne i Gävle :)
alla hittade något.. Lisa hittade dock mest.

jag köpte:
♥ väska
♥ skärp
♥ två randiga linnen
♥ tre diadem [behövs!]
♥ en palett med diverse ögonskuggor

jättenöjd över mina köp,
vilket jag även tror att de andra tjejorna är över sina :)

lunchen avnöjts på inget mindre än donken, såklart!
en el maco chiken meny och en flurry till efterrätt!
alla vara lyckliga!
malin kanske var lyckligast av oss alla,
då hon fick sin efterlängtade kaffe.

fontän
donkendonkentufft sugrör
annorlunda sugrör från donken, ingen är perfekt.

tog 67:an hem och sedan 80:an hem till Enköping,
istället för E4:an som vi tog till Furuvik.
malin ville väll variera sig eller något.

nu är jag trött,
funderar på att se på film :]
hannah ska jobba imporgon hon, sex börjar hon.
stackare, men hon får ju pengar iallafall.

trodde att jag skulle vara ensam när jag kom hem idag,
men så fel jag hade,
Emil skippade halmstad eftersom han var sjuk och jonas hade kommit hem.
imorgon ska lillebror nämligen lana hemma hos oss med några grabbar :/

.. ingen dator :(

Pusskram


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det var på tiden.

2006-07-19 @ 23:16:57
Postat av: Pils

det tog ju sin tid -.-

2006-07-20 @ 09:50:05
Postat av: stina

Hej, bor du här i gävle eller nära iaf? Jag tror jag sett dig några gånger, vilken skola går du på? :)

Postat av: Bastianlilly

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2009-09-18 @ 09:52:31
URL: http://bastianlilly.blogspot.com
Postat av: Louis Vuitton

The good benefits of on the internet researching are actually seemed from many of us these days.

2012-03-03 @ 09:28:53
URL: http://www.louisvuittonoutletsz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback