Jag har hittat mitt andra hem :)


Jag var ju på blodgivningscentralen på Akademiska idag. Kan inte säga annat än att jag fick ett otroligt bra bemötande.

Först när jag kom in skulle jag fylla i ett papper med lite frågor som jag skulle lämna till honom i receptionen. Efter att ha gjort det frågade receptionisten mig när jag åt senast. Eftersom det var  flera timmar tidigare så blev jag minst sagt tvingad att sitta ner och fika en stund innan.

När jag väl satt i stolen så blev jag väl omhändertagen. Till och börja med så fick jag en jättetrevlig skrivbok eftersom det var första gången jag lämnade blod, samt en liten brosch i form av en bloddroppe. Hon som skötte allt berättade hela tiden vad det var hon gjorde och var allmänt trevlig. Hon var väldigt mån om att allt skulle gå bra första gången och jag låg som en liten drottning där i salen. Jag blev serverad dryck utan att ens behöva be om det.

Allt gick jättebra och jag fick ett snyggt bandage runt vänstra armen. När allt var klart blev jag rekommenderad att ta det lugnt och fika lite efteråt. Jag lydde rådet och tog lite varm dryck och några skorpor.

Som present valde jag det här salt- och pepparkaren.



En mycket trevlig dag på blodcentralen!  Känner heller inte alls av att jag faktiskt blivit tappad på nästan en halvliter blod! Det är bra tecken tror jag :)

Ska snart ut med hunden en sväng, men först äta middag. Blir rester sen gårdagen, pasta och en fet röra med bland annat bacon och creme fraiche!

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Matilda

Tack :)



Jag skulle aldrig våga bli blodgivare. Tycker det verkar lite äckligt att bli av med så mkt blod på en gång. Sen så stasar de armen också va? Jätteduktigt av dig att lämna blod! Var du inte nervös innan?

2009-01-15 @ 17:37:49
Postat av: Ankan

Va mysigt det lät! ^^ Jag vill också!!

Postat av: Matilda

Stasar är när de spänner ett band runt armen. Jag tycker det är så himla obehgagligt.

2009-01-15 @ 19:18:32
URL: http://tuttanochtoernrout.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag är nog lite konstig för jag har aldrig träffat någon annan än mig själv som tycker stasen är obehaglig

2009-01-15 @ 20:02:45
URL: http://tuttanochtoernrout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback