Mulet :)

Måste faktiskt erkänna att jag tycker att det är riktigt skönt när det är lite mulet ibland :) Börjar bli lite trött på sol sol sol!

I fredags lekte jag med
Maria F hemma hos hennes pojkvän. Det blev ett riktigt äventyr med infångande av en riktigt envis häst. Tre stycken behövdes för att överlista Foxboy KK, som han tydligen hette. Gillade verkligen Johans ställe men allra mest diggade jag hans husvagn.

Igår åkte jag som sagt till Uppis med mamma. Blev tre ikeakassar till med kläder som flyttades till nya lägenheten. Skönt att ha det gjort! Pappa bad mig att skriva upp vad som han skulle göra i Mankan Mansion, dock glömde jag det. Men det jag kan komma på så här på rak arm är följande:
  • Fixa lampan i hallen
  • Skruva upp en fönsterbräda i mitt sovrum (vill du också ha en Annika?)
  • Skurva upp rullgardinen i mitt sovrum
  • Hänga upp gardiner
Sen är det ju typ tusen grejer till säkert men inget jag kan komma på just nu.

Igår efter Uppsala så åkte mor och jag till coop för att inhandla lite gott inför kvällen, ost och kex osv. I kassan möter vi min gamla SO-lärare Kerstin! När vi står utanför Coop och babblar en massa med henne så kommer en av kassörskorna ut och frågar om det var vi som handlade om glömde varorna. Haha, typiskt mig och mamma.

Jag kom i alla fall ihåg min choklad :) Men det är i och för sig en sån där grej som man aldrig skulle glömma!


Bild från 2004. Hanna, Kerstin och Cecilia.

Nu ska jag fixa och dona lite :)
Funderar starkt på att baka!

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Ankan

Åh va roligt å fixa i lägenheten! ^^ Ja en fönsterbräda är väl inga fel! :D Men går det? Hur gör man lixom? Kan din pappa trolla!? :) Det vore ju jättesnällt om han ändå trollade dit en i ditt rum! ^^ Baka lugnt! Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback