Piiwwn (jag försöker härma en laser)

Helgen var riktigt nice faktiskt. Inga festligheter utan bara massa lugn. Tantigt, jag vet, men jag behövde verkligen bara vara hemma och virka med min sambo och gosa med min pojkvän. Sånt behövs det med.

I fredags som sagt så var byggtrean på exkursion hela dagen farandes fram över Uppsala. Trevligt att se sakar irl och inte bara på papper (läs PP) eller i form av text i en bok. Lunch: Max.


Uppsala är platt

Om nom nom Morän!

Bevis på att jag är awesome!

Jordskred


På kvällen var jag bara hemma, Ankan med. Tantiga som vi är så virkade vi och kollade på fredagsunderhållning på tv. Elin drog ju till Borlänge på onsdagen efter skolan och Pontus var utklädd till Bambis mammas mördare på ÖG's peronalfest. Det var mysigt trots att halva Mankan Mansion var borta!

Lördagen bestod av mys hela dagen med min favoritgrabb! Ankan drog till huvudstaden för att hänga med Rutan så jag och Pontus var ensamma hem (mysko upplevelse faktiskt!). Vi köpte pizza och kikade på BECK - Levande begravd. Jag älskar att tillbringa ett helt dyng tillsammans med Pontus. Tänk sen när vi bor ihop ♥

Söndagen är lite oklar. Vad sysslade jag med egentligen? Juste, jag lagage en jävla massa mat! Skink, ost och broccolipaj och tacopaj! Sen delade Ankan ut sitt betyg för OC, 5/5 cookies fick både säsong 3 och 4! Hon är söt min Anki!



Sen kom Elin hem efter en helg av festligheter i Borlänge. Kan meddela att hennes baksmälla försvann för några timmar sen. Starkt jobbat! :)

Drog till Ica och underhöll oss lite granna.



Senare på kvällen så började jag på ett nytt virkprojekt! Jag ska virka mig en söt lite amigurumi i form av en liten panda. Jag vikar efter det
här mönstret men tanken är att när den är klar så ska den se ut som pandan på  bilden nedanför. Beställde speciella säkerthetsögon från en random sida idag också. Skare va så skare va!

Idag var jag ledig hela dagen och tanken med den här dagen var väll att jag skulle plugga en jävla massa. Fastnade dock i allting annat än just plugg. Bland annat min lilla amigurumi. Det kommer ju inte att sluta som pandan på bilden, det ser ju ja det... men fin blir den säkert :)

Blev spontanfirande av Murran/Muffen/Maj aka Matilda där vid fem. Lasergame!! :D Satan vad roligt det var! Missade dock den lilla detaljen att det fanns ett galler mellan övre och undre plan... men men, man kan inte uppmärksamma allt! Dessutom kanske jag inte hade den bästa outfiten heller!


Muffen kidnappad.

Nu kom min älskling hem från Gåsbalsputs på ÖG! MYYYS!

Pusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback