Ankan nu kommer den! EN NY SUPERRESUMÈ!

Lördagen 16:e oktober
Baklängesgasque på Östgöta Nation! Tema: The American Dream

Kanske världens roligaste grej? Gasquen körs baklänges och därför börjar man med att sjunga O gamle klang ståendes på stolarna, efterrätt, kaffe, punsch, andra vindbjudet, varmrätt, första vinbjudet, förrätt och någonstans blir det snaps. Till sist så "börjar" man gasquen med att sjunga Östgötasången.

Vi tjejer (Elin, jag, Ankan och Cissi) valde att klä ut oss till deltagare i Miss America. Billiga (och fula) långklänningar från myrornas, princesskronor och sidenband - check!

Elin - Miss Arizona
Jag - Miss Florida
Ankan - Miss Texas
Cissi - Miss Hawaii



Söndagen 17:e oktober

Lite sliten efter en riktigt kul kväll. Vaknade upp hemma hos Cissi och Kim och tog mig inte hem förrän halv tre typ. Fick hotellfrukost och sen drog jag hem för att plugga Energieffektiva byggnader och byggnadskomponenter.



Måndagen 18:e oktober
Banankå skrev klart opponeringen och mailade till gruppen. Bra jobbat Banankå! Efteråt satt Ankan, Julki och jag kvar i salen Öland och pluggade Byggkonstruktion. En bra helt random sal på Geo, gillart!



Tisdagen 19:e oktober
Alla LOL-garnerna kom :) Iihhh! Lite tjockare garn än vad vi trodde men det blev awesome ändå! Pontus rättade massa random Historia A-prylar och Elin lade en ansiktsmask (så hon inte ska få sån där problem-akne som hon fick under rebusrallyt).



Onsdagen 20:e oktober
Ankans hjärta blev krossat då Elin glömde sin Ankanvirkade mobilstrumpa. Btw, lägg märke till Ankans helt underbara outfit! Kalles Randiga-tröja och hjärtlångkallingar!

Jag smygfotade Pontus när han sov, baby <3



Torsdagen 21:e oktober
Tentamen i Byggkonstruktion! Känns som det gick riktigt bra, hoppas på en fyra! :) Helst en femma men en fyra känns mer vettigt att hoppas på ^^

När jag kom hem från tentan var det bara att köra igång med nästa tentaplugg (gaah).



Fredagen 22:e oktober
Tentamen i Energieffektiva Byggnader och Byggnadskomponenter
Gick crapigt. Trösta mig själv genom att ringa Pontus och Mamma.

Grät en skvätt men insåg att livet går vidare även om jag sumpar tentan.

Har faktiskt inte en endaste bild att bjuda på från i fredags!

Lördagen 23:e oktober
Tjejmys hemma hos Cissi, dock saknades Alleballe (Turkarna hade henne!). Klädde mig i min "nya" kappa som jag fått efter Mormor. Mamma hittade den på deras vind när de rensade huset. Kappan är väll typ 40 år gammal men hur nice som helst! Som grädde på moset så är hela jackan gjord av Mohair.

Så himla bra tajming, mys hos Cissi medans boysen (Pontus och Kim) var på Herrmiddag på Smålands. Konstigt nog gick jag och la mig senare än Pontus eftersom jag satt uppe sent och lärde mig att virka mormorsrutor!



Söndagen 24:e oktober

Mamma kom till Uppis och vi drog till boländerna för lite shopping på bland annat IKEA. Hittade en hel del faktiskt, bland annat en dvd-hylla så alla mina CDON-köp får plats här hemma :) Följde med mami hem sen till Enköping.

Direkt när vi kom hem så badade vi Molle så han skulle vara fräsch när han skulle följa med mig till Uppis. Som ni ser på bilden så älskar min jycke att bada.

Fick ett mms sen på kvällen att älskling hade skruvat ihop hyllan <3! Hela Mankan Mansion hade tydligen varit lite inblandade fick jag höra idag, haha, sötisar!

På kvällen bestämde sig mor och jag för att kika på film, Bröllopsfotografen. Jobbigt bara att dosan till dvdn inte fungerade och bvi blev tvugna att kolla med blindtolk (gaaah). Vi tröttnade dock tillslut på att gubben skulle förklara varenda liten detaljs så vi passade på att låna brorsans dvd när vi skjutsade hem honom. Bra svensk film som jag faktiskt kan rekommendera, men dock utan blindtolk.



Måndagen 25:e oktober
Jobbade och slet, både i värmen och i kylen. Dagem gick fort och som vanligt var det roligt att träffa alla igen :)

Väl i Uppsala med hund och lite packning så bestämde sig Pontus och jag för att steka pannkakor. Den första blev väll bäst men resten blev bara mos. Hela eller mos, det var gott i alla fall :) Rosa gjorde vi dem också!



Tisdagen 26:e oktober
Det är faktiskt riktigt mysigt att gå ut och gå i kylan när solen ligger på och frosten glittrar. Dock glittrar bara frosten ett tag innan den smälter undan, men ändå :)

Första dagen i period 2, kursstart för Geoteknik och Grundläggning. En 10 hp-kurs som verkar riktigt vettigt om jag får säga det själv. Treor som vi är så roade vi oss med "Bro Bro Brejja" på rasten.

Hälsade på Kim och Cissi en stund efter kvällspromenade och Molle somnade fint på mattan. Sötpaj!




Idag onsdagen 27:e oktober
Gick bara från åtta till tio idag. Ritkigt bra föreläsning som höll mig från att göra onödiga teckningar i blocket. Visserligen satt jag en meter från föreläsaren så även om det hade varit en tråkig föreläsning hade jag nog inte ritat.

Efter föreläsninger drog Ankan och jag och lämnade in vår labbrapport i Energieffektiva. Vi httade nästan dit på en gång, HURRA FÖR OSS ANKII!

Nu ska jag ut med Molle och sen möta upp min älskade Pontus på stan!


Kommentarer
Postat av: Ankan

Jag ÄLSKAR dina superresuméer Mandy! Idag tänkte jag faktiskt påpeka att du inte bloggat på länge.. ^^

Trots att det var tentap så var det en rolig tid tycker jag! ^^

Hihi! <3

Postat av: Becca

härligt med en massa bilder så det inte bara är text, men bröllopsfotografen är ju inte alls bra!

2010-10-27 @ 16:13:59
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/
Postat av: Vindictive

Great site! Thanks for letting me look around. :)

2011-01-20 @ 11:43:18
URL: http://vindictive.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback