Vila i frid lilla vän

Idag begav sig lilla Fattie, Fisen och jag till Rembackens Djurklnik i Uppsala eftersom töserna har åkt på löss. Hem kom tyvärr bara jag och Fisen, Fattie fick somna in efter att ha blivit väldigt dålig och mager. Jag hade ställt in mig på det innan att det nog skulle bli bäst så, men det känns ändå jobbigt när det väl händer.

Hon var fin min lilla skrutt.



Fisen kommer att bli fri från sina löss och i övrigt så mår hon jättebra. Veterinären sprutade en vätska i nacken på henne mot lössen och jag fick med mig två doser hem som jag ska spruta dit om tio och tjugo dagar. Hoppas hon blir av med eländet så fort som möjligt!

I måndags ringde jag Paula på Rackarns Råttor i Uppsala. Då jag hade på känn att det skulle sluta så här ville jag veta hur det skulle bli med Fisen och bursällskap. Förhoppningsvis (håller tummarna) kommer Fisen att få en burkompis där ifrån, men efter att lössen är borta såklart!

Pusskram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback