Skolan - någonting nödvändigt

Gick faktiskt väldigt lätt att stiga upp imorse. Alarmen ringde som vanligt varje morgon, Första alarmet 06:55 och det andra 07:00. När 07:00-arlarmet ringer flyger jag alltid upp ur sängen och stressen kryper sig sakta fram i kroppen på mig. Jag är en sån människa, stressad, speciellt på morgonen.

Idag sminkade jag mig direkt när jag vaknade, väldigt praktiskt då man inte behövder tänka på det resten av morgonen. Gjorde därefter iordning min GI-frukost, inte alls speciell om jag ska vara ärlig. Fil med All-bran och en lite grovare smörgås med nutella ;) Ja, nutella är helt tillåtet enligt GI ;D Och självklart ett glas med mellanmjölk till.

Idag känner jag inte alls för att gå till skolan. Det känns faktiskt som att jag skulle kunna tänka mig och göra nästan vad som helst för att få slippa det! Men snälla Gud, gör mig sjuk så jag får stanna hemma eller ge mig tillräckligt mycket kraft så jag orkar ta mig till skolan. Damn, tror inte han hörde mig >_<

Jag har aldrig varit särkilt dålig i skolan. Visst, jag har inte varit den som får MVG i precis allt, men jag har trivts i skolan. Ändå har jag alltid hatat att gå dit, även om min klass är väldigt trevlig. Vet inte varför men det är någonting där som känns hemskt, vad det är vet jag inte. Kanske är det de tre fysikpassen som inleder veckan eller den långa cykelvägen till skolan som hinner förfrysa både kropp och själ. Men ja, jag ska ta mig dit idag, även om jag just nu skulle kunna tänka mig att dö bara för att slippa att gå dit.

Pusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback