Japp, jag lever

Nej, jag har inte tappat livslusten helt sen jag förlorade Rut. Rut är begravd brevid Mathilda, en svart-vit tamråtta, i trädgården. Pappa har fixat till den lilla kyrkogården riktigt fint, ni ska få se en bild på det senare.

Vi har ju hunnit med en student-bal också, min kavaljer var såklart underbara Fredrik! <3 Klänningen och håruppsättningen blev även det riktigt bra. Trevlig bal med många mycket fina klänningar (och en del fula :P).

Sen en vecka senare studenten. Den var helt himmelsk, en av de roligaste saker som har hänt i mitt liv. Att stå och skrika på en skrinda mitt i stan var så mycket roligare än vad jag trodde, och då hade jag ganska så höga förväntningar!

Efter allt ståhej på stan så drog jag hem för att bli firad av släkten. Fick mycket fina presenter. Eftersom jag hade önskat mig mycket
Mine så fick jag även en hel del, dvs. i stort sett allt var Mine :)

Trevligt på Joar sen på kvällen, dock var det som vilken utekväll som helst förutom att alla i stort sett bar vita mössor. Men jag tror att vissa tyckte att det var mer lyckat ;D

Igår gjorde Fredrik och jag en hel del ärenden på stan, därefter åkte vi till Hälla. Vi gick in på Ikea och köpte prylar till råttburen. Jag köpte även två filmer, ett praktiskt fodral till mitt DS Lite, Toa-Lätt, Havre och en hel del drickor. Middagen intogs på Donken.

Imorgon kommer jag att bli ägare till två små söta råtttöser. Hittade en annons på blocket om två tamråttor, Mimmi och Selma, som behövde ett nytt hem. Efter att ha pratat med ägaren, Maritha, så bestämde jag mig för att ta dem. Tanken var att Fredrik och jag skulle åka hem till henne och hämta dem på fredag. Hon bor 20 mil nedåt men det stoppar inte mig inte. Men nu blev det så bra att på onsdag så ska Maritha och hennes sambo åka upp til Norrland, så hon kommer att ta vägarna förbi Enköping och släppa av råttorna till mig.

Vi ska ju ha möte med sommarjobbarna på KD (Kronans Droghandel) på onsdag fram till tolv och tanken var att jag skulle jobba efteråt fram till fem. Jag har dock pratat med Håkan och för hans del var det okej att jag jobbade på fredag istället. Jag ska ju nämligen läras upp den här veckan.

Idag är det första dagen på KD, kommer att jobba 08:00-17:00. Hoppas jag inte dör, men det ska nog gå bra.

Förresten, igår kom mitt R4 till DS't så nu kan jag äntligen använda det "normalt" ;D

Pusskram



Fredrik!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback