Amanda Eriksson får INTE bli blodgivare..

"Tack för din anmälan till blodgivning!

Ditt blodvärde (B-Hemoglobin) var 136 g/L vid provtagningen den 15/5- Detta är ett normalt värde. Vi kontrollerade också Ferritin som visar hur mycket järn man har i kroppen. Detta värde var lågt (6,8 ug/L). Det bör ligga mellan 10 och 90 hos kvinnor och mellan 25 och 310 hos män.

Du bör inte bli blodgivare nu.

Du är välkommen att återkomma om några år - kanske är Ferritinvärdet då tillräckligt för blodgivning.

Om det är något Du undrar över är Du välkommen att ringa till oss;
telefon 018 - XXX XX XX"

Men hur får man upp det där satans Ferritinvärdet då? Antar att det inte är bra att ha ett så pass lågt värde. Det är väll bara att börja knapra järntillskott eller något. Ska faktiskt fråga Else-Maj idag, eller ringa det där numret.

Idag är det samhällskunskap på morgonen och vi har fått en riktigt jobbig uppgift av Anders, hoppas verkligen jag blir klar med den. Annars får jag lämna in den halvdan. Efter samhällskunskapen är det biologi och betygssnack. Därefter tre timmars håla och sen betygssnack på fotot :S

Sola idag efter skolan så man blir relativt brun till balen, vill ju inte ha samma färg som klänningen direkt :P

Nu måste jag skynda mig att äta frukost och sminka mig. Haha, rofl, sminka mig, kletar typ på lite torr mascara. Mer orkar jag inte.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Raymondolea

very intersting site ..congratulation..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback