Min lilla söta Rut...

Rut

12:42 30 maj 2007 dog Rut i mitt knä.

Jag bestämde mig igår för att städa Ruts bur innan tjejerna kom. Det var dags att städa den och jag hade köpt lite nya saker till henne, bland annat två nya paket hamsterludd, saltsten och två frö-stänger.

Tog av taket på buren så bara burbotten var kvar. Plockat ur alla grejer i buren för att sist ta bort huset och lyfta ur henne. Där satt hon och tittade på mig och jag tog up henne, inga som helst tecken på att hon en stund senare skulle dö.

Det jag kände var dock att hon luktade lite mer illa än vanligt, så jag vände på henne för att kolla om hon hade "slarvat" med tvättningen där nere. Vilket det visade sig att hon verkligen hade, som jag trodde då iallafall.

Jag vände på henne igen och hon öppnade munnen så mycket som det gick och chippade efter luft, precis som om hon inte fick någon. Så jag satt henne i min hand och hon lugnade ned sig för någon sekund. Redan nu kände jag på mgi vad som skulle hända, eftersom jag har varit med om något liknande förut. Plötsligt började hon att chippa efter luft igen samtidigt som hon blev nästan som galen. Så jag satte ner henne på skrivbordet. Hon han i stort sett ta ett steg innan ena sidan av kroppen blev helt förlamad.

Tog upp henne från skrivbordet och satte mig ner och lade henne i knät. Hon hyperventilerade och chippade efter luft. Men så plötsligt slutade hon, tog ett sista andetag och dog.

Vid det här laget satt jag i stort sett och gallskrek. Jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Jag hade inte kunnat gjort någonting annat. Lade i alla fall ner henne på skrivbordet och det var då det började bli äckligt. En gröngul lite halvtjock vätska började att rinna ut från hennes nederdel. Hon måste ha haft någon inflammation eller något annat mystiskt där nere som jag inte visste om.

Hoppas bara på att hon inte led, men det såg jag i alla fall inte några som helst tecken på. Det blir nog ingen ny hamster för min del.

Kommentarer
Postat av: cissi

:(

2007-06-01 @ 10:23:04
Postat av: Fredrik

Har aldrig sett dig så ledsen :(
Må hon vila i frid

Postat av: Augustalma

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2010-12-02 @ 16:50:20
URL: http://augustalma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback