Tina är för söt

Igår innan träningen så fick jag ett recept av Tina på värsta huskuren mot håravfall. Hon hade tydligen hittat receptet på den här hemsidan.

- Ricinolja    - 1 del
- Rom - 1 del
- Riktigt starkt svart te - 1 del
Blandningen skakas om innan den gnids in i hårbotten.    Låt sitta i ett par timmar och tvätta sedan    håret. Utmärkt huskur mot håravfall.
(Källa: Tschechowa och Evers    1954)
Anm. Te fungerar sammandragande och mörkfärgar.    Roms popularitet i hårvårdsmedel stammar från    dess ursprungliga användning i bayrum    - antagligen kan vilken sprit som helst användas.

Ska försöka hitta den där oljan och sen jävlar ;D

Jag kan ju iallafall stolt erkänna att jag nu varit shampoo-fri i fyra veckor! Det är inte illa, riktigt bra kämpat av mig. Jag har även börjat att dricka Aloe Vera-juice varje morgon som är bra mot bland annat håravfall. Jag kommer väll inte direkt att märka något resultat på en gång, utan det kanske jag gör först om en månad.

Bokade även en klipptid på Tottes igår. Schysst med fräscha toppar.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: elin

Seriöst, har du inte använt schampo på fyra veckor? :O

2008-04-10 @ 19:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback