Nudlar

Det är sjukt billigt med nudlar. Räknade idag ut att hur många nudelpaket man ska äta per dag för att komma upp i 2000 kcal och kom fram till 5,22875817 nudelpaket.

Räknade även ut hur mycket det skulle kosta på ett år om man levde på 5,2287(...) nudelpaket per dag. Slutsiffran blev 2862,75 kronor på ett år.

Nudlarna jag kikat på är euroshopper med kycklingsmak som endast kostar 1,5 kronor styck.

Men tänk så mycket pengar man skulle kunna spara?!

Mina matutgifter ligger väll idag på ungefär 1500 kronor varje månad skulle jag tippa på. Det blir 18 000 på ett år! Jag skulle kunna spara in lite över 15 000. Shit! Det är en grym utlandsresa eller varför inte en schysst ny tv?

Något att tänka på kanske :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Undrar hur kass man skulle må om man bara käkade nudlar i ett helt år? Man skulle ju typ få kväljningar av nudlarna efter bara ett par veckor :)

Postat av: Andreas

Skörbjugg efter ett par månader..

2008-12-18 @ 16:32:09
Postat av: Alx

Pengar, pengar, pengar. Tss...orka bry sig om hälsan när det finns stålar att tjäna :) Nudlar = otroligt bra för ekonomin (finns ju dessutom i olika smaker :P)

2008-12-19 @ 23:31:52
URL: http://tuttanochtoernrout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback