Femma!! :D

Fick reda på tentaresultaten från kursen Algebra och vektorgeometri idag. Jag fick en femma och är riktigt stolt! Nu väntar bara resultaten från byggtenta, oh my. Men det går nog bra, mattetentan gick ju bättre än förväntat!



Hade tänkt att laga till en vanlig korvnoff idag men ändrade mig ganska så fort när jag kom hem. Fick för mig att laga till PANENG. Det var superenkelt att göra och det blev verkligen jättegott!

Orginalreceptet var så här:

 

Paneng kyckling

2-3 portioner

  olja till stekning
2-3 kycklingfiléer (300-400 g), tunt skivade
1 påse Paneng Red Curry Spice Mix
1 burk Coconut milk

Tips:
1-2 msk Fish sauce
1 röd paprika


Jag har lite svårt att hålla mig helt till recept så jag bytte ut kycklingen mot cornfilé, fast hälften så lite. Eftersom jag tog mindre "kött" så tillsatte jag en massa wokgrönsaker och paprikan de hade som förslag.

Istället för jasminris hade jag fullkornsris vilket fungerade lika bra det. Blev hur gott som helst, kan verkligen rekommendera den här kryddmixen!

Nu ska jag räkna lite matte faktiskt, blev inte så effektivt idag på lektionen.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Matilda

Gud vad kul att det gick så bra på tentan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback