"Spontant skulle jag säga att vädret suger get!"

- Mate på msn och facebook idag.

Men Mate, suger det verkligen get? Idag kan man ju verkligen göra sånna där grejer som man inte vill göra när vädret är superfint. Typ ha OC-maraton med sig själv och en påse godis.

Jag har legat nu på morgonen och kollat på fyra avsnitt av Playa Del Sol. Grymt bra humorserie från svt1. Det var Jonas som tipsade mig om serien och att jag borde se säsong ett eftersom att säsong två kommer på tv snart. Längtar!

Nu kan man ju diskutera det där med tv-licens, jag som säger att jag aldrig kollar på svt. I mitt hushåll kommer vi att vara lagliga och betala tv-licens. Eller ja, snarare Annika kommer att betala den eftersom att jag vägrar. Nu kan ju ni tycka att det kan vara lite konstigt och att man ska dela på den. Jag vill inte betala men det vill Annika och mer än så kan jag inte säga. Annika kan ju inte tvinga mig att jag ska betala något som hon vill och jag kan inte tvinga henne till att vara olaglig.

Jag tycker ju att eftersom jag redan lever på bidrag så ska jag inte behöva betala för tv som jag aldrig kollar på. Visst erkänner jag att jag glor på ettan eller fyran ibland men det händer så pass sällan. Det finns folk som tjänar flera hundra tusen per år som skiter i att betala, det däremot tycker jag är fel. Jag anser att personer som lever på socialen, csn eller liknande helt enkelt borde få betala ett rabatterat pris eller inte alls. Kom igen, jag studerar, jag försöker bidra samhället någon. Var snäll mot mig!

Jag bidrar med nöjespaketet från tele2 och en tv och Annika bidrar med det lagliga. Ganska så bra deal egentligen! :)

Nu ska jag ut med Molle. Ska till Ica och posta brevet till Gambia!

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Mate

Om man planerat att ligga på stranden och glassa så kan man säga att vädret sög get! Jag vill ha sol :)

Postat av: Ankan

Det finns så mycket som vi studenter borde slippa betala så varför inte betala allt man måste. Varför ska vi behöva betala våra pubrundor? Å vi borde få bidrag till temafesterna tycker jag, likaså tentagodis och biobesök. Studenter behöver lite kul!! Det är inte rättvist! :) Jag lyssnar på P3 också!! :) Men tv kollar jag inte på, men jag har ju en! :D En bra deal!

2009-08-10 @ 19:07:03
URL: http://ankanankan.blogg.se/
Postat av: Becca

Ja mate är lite knäpp hon.

2009-08-11 @ 08:59:27
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback