Bara jag som fuskar mot mig själv?

Jag antar att det bara är jag som är en sån idiot och fuskar och ljuger mot mig själv. Ett exempel kan vara när jag har så sjukt tråkigt och det ligger en kortlek i närheten och jag väljer att lägga en patiens. När korten börjar ta slut och jag märker att patiensen inte kommer gå att lösa så tjuvkikar jag och vänder kort. Assmart för då vinner man alltid men inte lika ärligt spelat med sig själv. Själva glädjen med att "vinna" försvinner ju faktiskt.

Nu har jag kommit till en liknande situation i livet. Ibland när jag kollar på Greys så är det så sjukt spännande precis innan avsnittet slutar och man inte vet om en karaktär ska överleva eller inte. Det är nu "fusket" kommer in.

Då jag kollade på säsong ett och två på Greys så kunde jag bara kolla på nästkommande boxens utsida för att se om karaktären fanns med på bild eller inte. Nu har jag ett problem för jag har nämligen bara lånat en väns Greysboxrar och det är bara upp till säsong tre, vilket jag är på nu, så jag kan inte kolla på fyrans box efter karaktärer. Så idag fick jag fuska ännu mer. Jag läste på fodralets baksida om varje avsnitt tills jag hittade karaktärens namn i ett avsnitt längre fram. Tur att hon överlevde!

Det är bra att fuska ibland :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, jag känner dom som läser sista kapitlet i böcker först, för att dom ska kunna njuta av boken och inte bara vilja läsa ut den direkt för att få veta upplösningen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback