Sphynx

Har blivit helt förälskad i dessa små varelser! Så himla fina! Inte tycker man sämre om dem heller när Annika kommer hem från Erika i Filipstad och berättar hur himla go och underbar Kasper är. Kasper är en ettårig (?) sphynxhane som enligt Ankan är jättesnäll och jättesocial.

 

Slänger upp en bild på Kasper som Annika har fotat hemma hos Erika.

 

 

"Han är vääldigt sällskaplig" sa Ankan precis. Verkar vara en kung den där katten! Man får tydligen inte ens bajsa ifred när man är där... mysigt! ^^

 

Jag har länge velat ha en katt men det har liksom inte varit aktuellt med tanke på Ankans DÖDLIGA kattallergi... tro det eller ej men Ankan går före! Men nu när det visar sig att hon tål sphynxar hur bra som helst så har jag börjat hamna i vilja-köpa-katt-träsket... och jag har sjunkit ganska så långt måste jag erkänna. Jag nästan överdrivet förälskad i dessa små nakenfisar och drömmer mig bort att jag faktiskt skulle äga än. Åååh vad jag vill!


Ringde mamma igår och försökte få ett "godkännande". Det är ju så trots allt att även fast jag är myndig sen TRE år tillbaka så vill jag alltid ha mina föräldrars "godkännande" innan jag gör något. Vill liksom att de sa tycka att det är okej... även fast jag helt bestämmer själv. Kanske beror på att man fått en schysst uppväxt och faktiskt bryr sig om vad sina föräldrar har att säga.. vad vet jag. Började i alla fall med att lägga upp samtalet med att jag ville skaffa katt för jag ville inte nämna på en gång att det var en sphynx det handlade om. Såklart så möttes jag av massa negativa frågor och tankar både vid nämnandet av katt och sphynx. Frågor och åsiker som:

  1. AMANDAAA
  2. Du har ju Donna?
  3. DET ÄR INGEN RIKTIG KATT!
  4. Har du verkligen tid med det?
  5. Kostar inte dem tio tusen?
  6. Hur ska du göra när du ska en vecka till Warszawa då?
  7. Har du råd?
  8. Du åker ju bort till Enköping och Västerås ibland.. hur ska det fungera?

1. MAMMAAA! Sluta vara sån pessimist! Det skulle gå utmärkt! :)
2. Vad hindrara det från att skaffa en sphynx?
3. Det är visst en riktig katt bortsett från pälsdelen. Nästan lite kattrasism i det där uttycket. Enligt "folk" så är dessa katter dessutom väldigt mer snälla och sociala än andra katter.
4. Det är just det jag har... jag har all tid i världen! Visst att det är mycket plugg men det mesta gör jag ju hemma där man kan gosa med katten samtidigt.
5. Ja det gör dem. Men samtidigt så lever en katt väldigt länge så man får ju valuta för pengarna :)
6. För det första ska jag inte skaffa katt så fort och för det andra tror jag Molle och katten skulle bli überbra vänner!
7. Kattmat, kattsand och försäkring blir inte så dyrt per månad... är jag optimistisk om jag säger 250 kronor?
8. Jag stannar ju borta en helg då och då just för att jag kan.. självklart skulle jag inte göra det om det fanns en katt i hushållet!

 

Med tanke på kattköp så har jag massa fördelar om de tycker att det är okej. Det jag först och främst tänker på är KATTVAKT. Vill ha ett säkert kort när det är dags för en liten tripp någonstans. Vill ju inte lämna iväg mitt husdjur till vilken människa som helst. Sen känns det såklart bättre i själen om de är med på det!


Jag ska låta dem fundera lite mer på det innan jag ringer igen och kör ett föredrag över telefonen :)

Frulle nu!

Pusskram



Lite randombilder olika sphynxkatter :)


Kommentarer
Postat av: Ankan

Du kan ta din spynhx till Filipstad så får den leka med Kasper! ^^ Tror du spynhxar gillar att umgås!? sååå söta är de!! ^^

Postat av: Erika Stjernlöf

Haha, va rolig du är amanda:) Sphynxar är underbara! Men lite optimistisk är du nog om du tror det kostar 250:D haha, kasper kostar mig ca 800-900 i mån, deras bajs stinker mer än vanligt så räcker inte med icas skitsand vill jag lova, fråga annika hur det luktar hos mig:) De är oftast oxå känsligare än vanliga katter i magen, så vilken mat som helst duger inte, nejnej.. mellan 500-600 nästan varje mån köper jag mat för! sen försäkring då men det är billigt. Men allt väger upp för de är sjukt underbara. Jag lovar dig! Blir som en liten bäbis.. Men var noga med att säljaren är seriös, finns många oseriösa, och är ju inget kul med en sjuk katt! kram kram

2010-02-11 @ 17:40:01
Postat av: annah ♥

vad cool ;D

2010-02-11 @ 17:52:01
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: ;e l i s a b e t h* <3

haha söta :D<3

2010-02-11 @ 17:59:34
URL: http://elliizzofsweden.blogg.se/
Postat av: d e c e m b e r

riktigt grym katt faktiskt. den skulle man sticka ut med ganska rejält :)

2010-02-11 @ 18:21:19
URL: http://nosecrets.blogg.se/
Postat av: Ess

sv: haha, ja nu ser jag utbuktningen jag med! fast där är faktiskt ingen finne :P den sitter i mungipan! grymt irriterande.

2010-02-11 @ 19:34:48
URL: http://fucktabulous.wordpress.com
Postat av: Louis Vuitton

The good benefits of on the internet researching are actually seemed from many of us these days.

2012-03-03 @ 09:27:29
URL: http://www.louisvuittonoutletsz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback