En liten kort roman om vad som hänt i mitt liv sen jag skrev sist...

Hatar när jag får blogguppehåll! Jag har velat bloggat, har haft så mycket att skriva om men internet här hemma har cepat sig lite. Fast nu säger jag faktiskt fel, internet har fungerat utmärkt det är bara det att vårt trådlösa nätverk inte har fungerat lika super. Vi har samma problem här hemma som Ankan och jag har i Uppsala. Mer än två på nätverket fungerar tydligen inte, suck. Därför har jag lite förbjudit mina föräldrar att ha sin dator igång :) Hoppas dem fortsätter att ha den så tills jag flyttar till Uppsala igen.

Måste börja med att berätta om dagen då Alexander och jag blev blåslagna så det hette duga. Det var den 29:e december förra året (typ lite mer än en vecka sen) då Alex och jag traskade runt på jobbet och fick den sjukt bra idéen att åka pulka i Pilotbacken efter jobbet. Sagt och gjort så begav vi oss i minus 15 grader i bäckmörker till Enköpings farligaste backe. Om den skulle vara med i en barnfilm som t.ex Sune så skulle den förmodligen kallas Dödens backe.

Jag kan säga att jag nog aldrig mer kommer att åka på enbart en vaxduk ner för den där backen och sen avsluta kvällen med att rulla ner för backen utan något som helst skydd. En människa är inte cylinderformar och det har jag och mina höfter lärt oss. Men måste även tillägga att alla blåmärken och bryta käkben faktiskt var värt det! Sjukt kul! Tror det finns lite bilder på Alex kamera, haha. Har inte tillgång till dessa men jag kan väll tänka mig att vi såg ut som när Sunes pappa Rudolf åker pulka ;D Grymt bra avsnitt i övrigt!



För exakt en vecka sen så fyllde jag 21 år... vilket är helt sjukt. Går det bara utför nu? Kan jag kalla mig själv vuxen nu? Herregud, 21, det är ju helt sjukt gammalt! När jag var yngre tänkte jag mig barn vid 23... tror jag får skippa den tanken.

Så... vad händer när man fyller 21? Det enda jag kan komma på är att jag nu lagligt kan dricka alkohol i USA. Inte så jättemycket att hurra över kanske? Klart jag ska besöka staterna men tror faktiskt inte det kommer att ske inom de närmaste åren. Det som först står på min lista är följande:
  • Examen
  • Jobb
  • Lägenhet
  • Bil
  • Oklart
  • Afrika
  • Oklart
  • Pojkvän
  • Sambo
  • Hund
  • Unge
  • MUSTANG
Den där mustangen alltså... shit vilken tid det kommer att ta innan det känns att jag kan skaffa en. VILL HA EN NU! Egentligen vill jag ju att Mustangen ska stå högst upp på min lista men jag försöker att tänka realistiskt. Visst att "bil" står högt upp men då tänkte jag mig snarare något mindre lite mer energisnålt, kanske en Golf eller en Audi A3?

Hur som helst... efter min födelsedag så blev det ju nyårsafton. Ett sjuk underbart firande som ägde rum i Grillby! Sjukt kul att Maria och jag skulle bli lite försenade och att vi då ljög att vi åkt i diket. Stackarna ringde och inte svarade vi... men kul var det! Haha. Fick lära känna Mates Johan lite mer också! :) Väldigt mycket mer trevligare att träffas utanför skolan om jag ska vara ärlig ;) Lite bilder från Nyår finner ni
här och här :)

Efter nyår fram till måndagen så degade jag sjukt mycket, gjorde typ inte ett jota. På lördagen (den 2:a) åkte vi i och för sig en sväng till IKEA för att jag skulle handla en ram och lite burkar att förvara pärlorna i. Impushandlade ett skrivbord och en hurts :D Tur att vi har en stor bil, haha.



Skrivbordet ska upp till Uppsala på fredag då Cissi ska ha lite tjejmys (som jag har fattat det :)). Passar på att ta bilen då och lassa av skrivbordet och hurtsen så slipper mamsen och papsen det sen när de lämnar mig. Spännande och se om det får plats eller inte, haha. Det var lite av en chansning när jag köpte det men om det inte passar får jag lösa det på något vis :) Ville ju slå till när det var rea och allt! Behöver verkligen ett större skrivbord så hoppas verkligen att det passar.

Måste bara visa ett pucko som vi såg när vi skulle lämna IKEA. Bra gjort?! Hoppas att puckot spännde om det där innan han/hon åkte hem igen. Suck säger jag bara.



Strök och monterade pärlplattan ganska så på en gång. Det var lite pill att komma på hur jag skulle göra med det svarta pappret och monteringen över huvudtaget. Men allt löste sig till slut och så här blev resultatet:



Är så himla nöjd även fast självaste pärlplattan är lite halvkrokig nedtill och den inte hamnade rakt i ramen. Äsch, första kan ju inte bli hundraprocentig! Funderar lite på vart den ska hänga i mitt lilla rum. Ovanför sägen eller skrivbordet? Hmm... tur att man kan flytta krokarna så himla lätt!

I söndags så var Alexander och jag på Avatar. Jag är helt sjukt besatt av den, trodde verkligen inte att den skulle vara så pass bra som den var. Hade föreställt mig en sån där tråkig fantasy-film som jag skulle ha svårt att hålla mig vaken till, men tji fick jag! GASCH SÅ BRA DEN VAR! Bara jag som vill bli blå och överge den här världen?

Alex och jag funderar starkt på att gå och se den i 3D också. Vore grymt!


Till er som inte sett den: VAD FAN VÄNTAR NI PÅ?!

I måndags var det jobb igen som gällde. Hade väntat mig väärsta övertiden men det blev bara 25 minuter :) Så när det bara blev 25 minuter övertid kändes det typ som att vi slutat tidigare ^^ Åkte hem och kollade Ugly Betty hela kvällen tills det var läggdags.

Tisdagen var otroligt lugn på jobbet och det slutade till och med med att vi fick sluta tidigare!! Wiho! Dock spenderade jag kvällen framför Ugly Betty.. men är man ledig från skolan så är man och då gör man onödiga saker om kvällarna! Trots att det var som en fredag så orkade jag inte göra något. Försökte dra ihop en spelkväll men folk kunde inte.. eller jo, Sara kunde, men jag glömde ringa henne sen. Känner mig lite dum men hon överlevde nog! :)

IDAG så har jag varit helt ledig från jobbet, så himla skönt! Började dagen med att hjälpa mor och far att städa bort granen. Shit vilken torr gran, har inte varit med om något liknande! Var sjukt kul att skaka granen och se hur alla barren ramlade av, dock tyckte inte mamma att det var någon bra idé :P Istället för att slänga ut granen så klippte vi ned den i småbitar och eldade upp den i kakelugnen. Praktiskt och skönt med en varm brasa, kombo!


Även Molle var road?

Efter det så fick jag för mig att baka ett par kakor ur min nya kokbok som jag fick av Annika, Leila - A piece of cake. Började med hennes Choco chip Peanut cookie och de blev faktiskt riktigt goda! Förvarar dem just nu i den fina plåtburken man fick boken i :) Ser nästan lite proffsigt ut ;)

Sen fick jag något ryck att jag ville pyssla så jag tog det som fanns hemma: apelsin och ljussand. Resultatet blev jättefint!



Gjorde även en ljuslyka av ett rött äpple som jag gröpte ur och placerade ett värmeljus i. Även det blev riktigt sött faktiskt :) Tihi.

Nu ska jag faktiskt borsta tänderna och slå på ett avsnitt av Ugly Betty. Tro det eller ej men efter ett sånt här långt inlägg så blir man både trött och törstig! Läst hela? BRA JOBBAT!

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Sara

klart jag läste hela!

Postat av: Ankan

Jag diggar strumpbyxehålet! Det förgyller bilden. Hihi! Bra posat Eva! ^^

2010-01-13 @ 18:16:08
URL: http://ankanankan.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback