En gigantisk superresumé a la Mandy

KORTA VERSIONEN
Jag träffade en pojke.
Jag blev kär.
Jag åkte till Polen.
Jag deltog i forsränningen.
Jag gick på bal.
Jag struntade i bloggen totalt.

LÅNGA VERSIONEN
Har hunnit med en jäkla massa sen jag skrev resumén den 30:e mars. Bara för att jag ska komma ihåg men dels också ha något att visa så utgår jag från mina mobilbilder :)

Anledningen till varför jag inte bloggat är helt enkelt att min förra bloggtid krockade lite med min nya pussa-på-pontus-tid. Jag ska försöka lösa det på något vis.

31/3
Arto, Ola, Sku, Julia, Annika och jag bestämde oss för att åka till Romme för att åka lite bräda. Det var sjukt kul och jag älskade det precis lika mycket som de andra gångera :)




1/4

Skärtorsdagen och vi fick besök av fina påskkärringar. Jag övervägde även den dagen om det var dags att städa rummet eller inte...



4/4
Mamma och jag åkte hem till Katarina för att göra oss fina. På mig färgade hon fransar och bryn och jag blev riktig nöjd med resultatet :)

Det var även den här dagen som Pontus och jag blev officiella på facebook!



5/4 - 10/4
Warzawa i Polen.

Åkte dit med Wizzair kring lunch den 5/4 och åkte hem tidigt på morgonen den 10/4. Hade en sjukt rolig upplevelse i Polen, även om det var jobbigt att vara ifrån Pontus.

Har en liten "dagboksanteckning" i mobilen från första dagen i Polen:

"Måndag:
Middag med soppa med korv, ägg, anka, potatis, rödbeta, söt fraiche. paprika. Trodde soppan var huvudrätt. MÄTT! Välsignade kycklingar. Promenad till militärområde.. Järnvägsspår. Regn. Mihaow röd bil. Gamla stan. Varm choklad och juice."


Det var ungefär sådär alla middagar såg ut. Först serverades en jättegod soppa som man nästan kunde tro var middag. Därefter serverade någon form av kött och sen potatis till det. Julias farmor hade dessutom alltid sallad till som man fick på en liten tallrik bredvid.

Blev mycket shopping, besök i gamla stan, bio, promenade, kläng i militärområdet och hästridning. En riktigt bra vistelse i Polen!

Då jag tappat bort precis alla bilder från Polen så har jag inte så mycket att visa, men har en liten fin mobilbild på Julia och Annika i alla fall... ;P



11/4
Pontus och jag gjorde fetaostburgare och njöt av livet.



12/4
Tog en bild på Ankan och det såg precis ut som om hon vore naken!



13/4
Ankan och jag bestämde oss för att ta en fika på caféet vi alltid cyklar förbi när vi är på väg till skolan. Dock gick vi på en nit - det var stängt.

Åkte hem och gjorde en smarrig sallad istället :)



19/4
En av årets första riktigt varma dagar. Jag valde att spendera lite av tiden i min nya bikini i solen. Glassigt!



20/4
Min första dag med antibiotika kuren för mina utslag (som förövrigt bara var en flopp och inte fungerade!).

21/4
Jag köpte en sorts fröblandning til Donna och jag tror bestämt sagt att den var om nom nom.

Dessutom gjorde jag ett storkok med köttfärssås. En måltid och NIO matlådor blev det :)



22/4
BYGGARBETSPLATSEN ÖPPNADE!
Dock regnade det så jag struntade i att åka... Ankan däremot körde på! Duktig flicka!



23/4
BUNGY JUMP!
Fyfan vad underbart och stört kul det var! En grej jag helt klart rekommenderar!

En sak som är viktig att tänka på när man hoppar bungyjump och det är att ha snygga strumpor! :)




24/4
Pontus skrev tenta och kom sen och hälsade på oss på byggplatsen. Ankan var med i en volleybollturnering och ägde järnet och vi andra tittade på med förtjusning. Vi lekte och klättrade på drickabackarna, hade det allmänt chill helt enkelt!

På kvällen var det klass 4B där vi klädde ut oss till Spice Girls. Natten spenderades i Ankans älskade tält.



25/4
Ankan vaknade upp och vi insåg vart hennes borttappade vante hade hållit hus hela natten.

Julkan och Ankan skulle stå försäljningsvolontärer på torget så jag passade på att cykla ut till Sävja. Där lyckades jag skaffa mig ett hett sugmärke i pannan, tack Pontus!

På eftermiddagen var det bara att ta cykeln från Sävja för att cykla hem till Elmira för att få smaka på persisk mat. I LOVE IT!



26/4

Ankans rosa mysdress försvinner mystiskt från tvättstugen.

DIN TJYV!



29/4
Flotten transporterades ner till forsen. GUD SÅ SNYGG!

Vi stod även i kö för att hämta ut hjälm, våtdräkt och flytväst. Träkigt att stå i kö kan man tycka men nej då vi fick gratis ostkaka! :)

På kvällen träffades vi som kunde och fixade forsränningens outfit. Gud så bra det blev. Av lite tyg och grapefrukt så fick vi fina fasettögon ^^ Dessutom gjorde vi tio liter chokladpudding som vi skulle ha som bajs! Såklart så fixade vi majs också :)

Julia och jag spanade även in forsen lite och pratade taktik. Viss form av muta förekom.




30/4
FORSRÄNNINGEN/VALBORG

Lika kul som förra året om inte ännu roligare! Folk tyckte vi var lite äckliga när vi kletade in oss i chokladpudding, haha. Men är man bajsflugor på en bajskorvsflotte så är.

Själva valborgsfirandet blev lite flängit och flummigt men blev underbart bra ändå. Henke förlorade sin arm och bröt ryggen. Ankan blev bestulen på sin mjälkdrink och hennes bäddsoffa fick vi på något vänster med på bussen till rackarberget.

Dagen slutade helt underbart i famnen på min älskade.



3/5
Käkade på ÖG med Pontus



7/5
Studiebesök på Bjerking med massa bullar! Rallys cykel var stulen så vi tog bilen med honom dit.

Mötte upp Becca på Blåsens hus för hon hade varit snäll att ta med mina balskor från Enköping. Fick dock vänta ungefär två timmar innan hennes föreläsning var slut, men det gjorde inte så mycket för jag låg så skönt i solen :)



8/5
Letade balklänning med Cissi på stan. Det var inte bara jag som hittade en utan Cissi hittade också en hon älskade.



11/5
Elmira följde med mig på stan för att köpa handskar och väska. Hon var så nyfiken på hur allt skulle bli så vi smet in på Gina Tricot för att testa allt. Riktigt bra blev det :)

Pontus blev vald till höstens klubbverk på ÖG under kvällens landskap. Under tiden roade jag mig med att lära mig att knyta flugor.



13/5
Pontus och jag bakade vaniljbullar. Det blev mindre lyckat.

Åkte även en sväng till Enköping då jag ville fixa mina ögonbryn innan balen. Kan förövrigt verkligen rekommendera Katarina (och det säger jag bara inte för att jag råkar vara hennes pojkvöns syster).



14/5
Pontus och jag övade på att dansa via youtube till tonerna av Bellman (om jag minns rätt).

15/5
VÅRBALEN på ÖG

Är så himla glad att jag gick med min älskling! Om det inte hade varit så att jag gick med honom hade det inte varit lika magiskt. Det var helt underbart! Att dessutom Kim och Cissi också gick gjorde ju inte direkt saken sämre ^^

Balen började där vid 18dk om jag minns rätt och vi var väll hemma där vid sju åtta dagen därpå :)

Både Cissi och jag lyckades spilla ner klänningarna med punsch. Fågan är bara: Vems fläck är snyggast?



16/5
Klart man ska baka dagen efter balen! Det lär ju dröja ungefär ett halvår innan man ska i klänningen igen ändå. Pollymuffins blev det! :)



18/5
Installationsteknik i skolan. Effektiviteten var skyhög!

Ankan, Arto och Julia drog ut och seglade men jag och pontus mötte upp mina päron och fikade på caféårummet istället.



21/5
Grillhäng med Pontus, Arto, Rally, Ankan, Ola och hans kompisar samt Glenn och hans tjej. Riktigt trevligt! Grillningen blev FAIL för nästan alla tror jag men vi var glada ändå :)

Vissa drog iväg och drack vidare på nation medan vi andra drog hem för ytterligare plugg.



22/5
Installationsteknikplugg ute i det fina vädret. Donna joinade Ankan, Pontus och mig och stormtrivdes bland maskrosorna. Om hon inte vore en hamster skulle man kunna trott att hon hade någon typ av ätstörning i form av hetsätning.



23/5
Plugg, plugg, plugg. Smygfotade även min älskling då jag visste att det skulle komma tider (NU NU NU) då jag skulle behöva ha en vardaglig söt bild på min finaste.



24/5
Pontus och jag byggde pärlplattor i form av muspekare för att hänga runt brors hals på studenten. LYCKAT!



27/5
Tenta i Installationsteknik som gick riktigt bra. Hoppas på femma!

Hade även en OTROLIGT givande frågestund i Vattenbyggnad! Suck. Tror David och Arto gillande den starkt!



28/5
Vattenbyggnadsångestplugg med Ankan och Rally. Har alltid lika roligt när jag pluggar med dem! Fy vad de är goa!

Jag eller Rally förlorade någon konstig räkna-upp-massa-vattenbyggnadsgrejer-tävling men vi lyckades vända det till att Ankan förlorade. Straffet blev att äta en riskaka utan händer som hon olyckligtvis råkade tappa på vårt odammsugda golv.

Sen hade vi även en muppig tävling där vi skulle dricka vatten ur ett glas utan att använda händerna... det är faktiskt lite klurigt!

Dessutom kom Ellinor (Rallys tjej) förbi med hennes supersöta hundvalp Ziggy Stardust!



29/5
Mera plugg och fler tävlingar! Den här gången blev Annika utmanad att stoppa in maximal mängd vindruvor i munnen. Tror faktiskt kvinnan klarade av att stoppa in 39 stycken!

Då det var Julkans födelsedag så åkte vi hem till henne för lite födelsedagsfika. Väl där hjälpte vi (läs killarna) henne att flytta soffan medans ankan och ankan bar kuddarna (läs hade kuddkrig).



30/5
Plugg hela dagen! Gick till Ica och Ankan tränade lite på vägen hem. I tentatider får man vara uppfinningsrik om inte musklerna ska tyna bort.

Åååh, den här bilden är så sjukt somrig!




31/5
Tenta i Vattenbyggnad! Trodde jag skulle börja gråta när jag lämnade salen men jag höll humöret upp relativt bra. Pontus hörde att jag var lite nere och go som han är så kom han hem med en jättesöt gosedjursisbjörn. Den lilla lurviga fick namnet LAGE efter den 27/4 då vi träffades :)






1/6
For till stan för att hitta något att ha på mig på min brors student. Hittade inget till det tillfället men hittade istället en jättesöt jeanstunika!



2/6
Åkte till Kronans Droghandel för lite sommarjobbsinformation och drogtest (jag var clean!).

3/6
Gränby Centrum med världens finaste. Hittade en söt blåvitrandig klänning/tunika som skulle passa perfekt till studenten.

Vi tog tvåan direkt från Flogsta och hoppade av i närheten av Pontus gamla elevhem som han bodde på under gymnasietiden. En promenad förbi fårhagar och tio minuter senare var vi framme vid Gränby Centrum.

Gud så söta får är och om jag blev besviken när jag såg den där lappen.

Juste, köpte ett par fräsiga brillor till Pontus också! :)



4/6
STUDENTEN

Jag tog bussen som gick supertidigt (typ halv åtta!) så jag hann hjälpa mamma lite på morgonen. Garnerade kladdkakor, pyntade med girlanger och serpentiner och gjorde massa annat növändigt.

Pontus skrev tenta så han kom direkt med bussen från Uppsala efter tentan. Vädret var riktigt bra och jag var glad att jag kunde tillbringa en sån bra dag med min älskade och min familj.

Hade även turen att träffa Becca, Sara, Mate och Johan på stan :)



5/6-6/6
Tanken var att Pontus och jag skulle åka hem där någon gång på lördagen men det blev att vi stannade till söndagen då det var så himla härligt väder, för vem vill åka och sätta sig i en lägenhet då?



7/6
Jobbade på KD och tog sen bilen direkt till Uppsala för att vara med om kanske århundradets jobbigaste avsked. Jag vill inte skriva något om det här för det var på tok för jobbigt. Jag älskar dig Pontus!

Efter att Pontus hoppat på bussen så skrev jag ut sommarens tågbiljetter... det blev en del.



8/6
Hade inte världens matlust den här dagen så det blev till att koka en majskolv för en sång går ALLTID ner. Lite senare blev det mysfika med Cissi hemma hos Alexandra i hennes och Jespers nya lägenhet. Alleballe (hoho) bjöd på snickerskakor, om nom nom.



9/6
Åkte ut till Maria F i Rönna för att maskera hennes husvagn för den framtida målningen av väggarna, som förövrigt jag kommer att åka och göra efter jag har skrivit klart det här inlägget. Så mysigt att träffa Maria! :)

Min andra Maria (S) ringde också och berättade om lägenhetsköpet, grattis!



10/6

Min traderavinst kom på posten! HALLELUJA!

Blev bio med mamma på kvällen, Sex And The City 2 :) Jag gillade filmen trots att den fått så dåligt betyg!

När vi kom hem från bion hade pappa fixat muttern som saknades på min moppe så mamma och jag provkörde den lite... gick riktigt bra faktiskt! :D




11/6
Åkte till Uppsala för att bland annat hämta kvarglömda räkningar och lite annat smått och gått. Hade turen att få sällskap av både mamma och Molle i bilen. När jag kom hem gick Molle och jag en härlig promenad, kolla in farten! Ååh vad han är fin min vovve!



12/6
Tillbringade dagen hemma... kan låta tråkigt men oj vad mycet jag fick gjort! Städade, tvättade, installerad om datorn till ÄKTA windows 7, strök pärlplattor och hade det allmänt chill. Laddade dessutom upp massa bilder på facebook som legat och dammat i mobilen.

Blev faktiskt riktigt nöjd med mitt räkningsställ. Färgerna är mycket finare i verkligheten än vad de blev på bild!



IDAG
Blir till att åka ut till Maria F nu och fortsätta med målningen av husvagnen :) Mys! Ska faktiskt åka moppe dit så jag får se till att klä på mig riktigt varmt!



Imponerande om du orkade läsa igenom allt! :)

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Sara

<3 när har vi tid att ses? :)

Postat av: Ankan

ÄLSKAR DINA SUPERRESUMÈER MANDY! Du är så duktig!! <3

2010-06-13 @ 22:49:43
URL: http://ankanankan.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback