Lyckad utgång!

Var bara att cykla hem fort som satan igår när jag slutade för att hinna göra iordning mig och käka innan jag skulle ta bussen. Tog bussen som gick 18:21 men då hade jag visst glömt att äta så jag köpte en tråkig macka på kiosken för 35 spänn!

Ringde Cissi på bussen och pratade om hur jag på bästa sätt skulle ta mig till förfesten och vi diskuterade och kom fram till att jag skulle ta tian när jag kom till stan. När jag lägger på luren så frågar en gubbe mig två rader bak vart jag skulle och jag svarade glatt. Det hela slutade med att jag gjorde sällskap med honom hela vägen... han till och med erbjöd sig att betala min statsbussbiljett. Nu var han inte snuskig eller så som ni kanske tänker. Gubbe på 60-65 bast som jobbade som optiker i Enköping vars dotter var nyeximierad som civilingenjör med inriktning miljö och vattenteknik. Spännande att åka buss!

Blev käk på GH och sen vidare till Snerikes! En riktig toppenkväll faktiskt. Slutade med att jag sov hos Cissi och Kim. Varför jag gjorde det vet jag inte men det kan ha att göra med att Kim lockade dit mig med delikatobollar. Om nom nom.

Tog bussen riktigt tidigt hem då jag inte ville sova bort hela dagen. Dessutom hade jag ju en tid hos hundfrisören att passa. Bestämde mig för att hoppa av vid KD för att låna mammas cykel hem. När jag hoppat av bussen ser jag att en bil (saabjävel) kör på ett rådjur. Som det såg ut så klarade sig rådjuret. Låg på rygg ett tag och hade svårt att komma upp men jag tror det överlevde! Blev lite skärrad och nästan gråtfärdig men jag klarade mig jag med.

Haha, tycker det är lite roligt ändå att jag inte hade en tanke på hur det gick för bilisterna... tänkte inte på det förrän Pontus nämnde det :P

Efter diverse felavläsningar från både min och mammas sida så var jag nere med Molle hos hundfrisören. Han totalvägrade såklart men det var bara att lämna honom och gå på stan så länge. En och en halv timme senare var han klar. Riktgigt fin blev han faktiskt! :)

Nu ska jag äta en plocksallad som jag köpt på Wickmans! Om nom nom! Tror det blir Greys till det... eller möjligtvis Bert - den sista oskulden. Har lite svårt att välja :P

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Ankan

:D Tack Mandy! ^^

Vadå? :) Vad ska jag ha det till? eller vadå? Den vita kanten? Det är ju en effekt ser du väl.. :) Ett tillval skulle man kunna säga... (visa mig när du kommer hit istället..! Jag fattar ju inte nåt.. :P (viskar))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback