Min helg :)

Känns som jag har fart och flängt en del i helgen, men mysog har den varit!

I fredags så var hela Mankan Mansion (dock inte Donna) och kollade på Saw 3D. Var kanske inte världsklass på den och inte direkt några tuffa 3D-effekter, men helt klart godkänd.

På lördagen gick jag upp riktigt tidigt för att hinna duscha innan jag skulle ta merchan till Enköping vid halv åtta. Åkte så tidigt så jag skulle hinna äta frukost hos Mamma i Enköping innan tåget till Stockholm gick från Enköping 09:13. När Molle och jag åkt en tredjedel av sträckan får vi en jäkla punktering på höger fram, surt! Uppdaterade min facebookstatus och sen ringde jag på mekanikerhjälp (läs pappa).



Mamma, moster och jag hann i alla fall med 09:13-tåget och jag fick äta en macka på tåget istället. Hade det riktigt mysigt i Stockholm, strosade runt lite och gick även till gamla stan ett tag där vi bland annat fikade. Klockan tre började musikalen på Djurgården så vi tog taxi dit runt två. En galet bra show! Om ni vill se men inte sett We Will Rock You-musikalen i London kan ni helt klart se denna istället! Grymt bra måste jag säga!


Maria min moster


Efter musikalen gick vi och åt på en restaurang/pub nära centralstatiton innan vi tog Pendeln hem. Brorsan hämtade oss i Bålstad och skjutsade oss till Enköping, där jag lånade Volvon och åkte hem till Uppis.

Väl hemma i Uppis hade jag ingen lust att bara åka hem så jag fick med mig Pontus till Boländerna för en lyxshake på Max, om nom nom. Jag tokslocknade när vi kom hem och Pontus låg och spelade ett spel på datorn, som dock craschade sekunden innan han klarade ut det (sad).

På söndagen hade Pontus städsöndag på ÖG och jag hade städsöndag här på Mankan Mansion. När vi var klara tog vi bilen hem till Enköping, åt middag och sen var det hemmaseriepremiär för HC Liljan. Upptäckte att Farmor och Farfar hade köpt sig en reklamplats i programbladet, haha, sötisar! Alla företag och farmor och farfar, undra vad de har att erbjuda?



Mutade Jonas med en hundring om han skjutsade hem Pontus och mig till Uppsala, vilket han nappade på. Dock sa han visserligen hela tiden att han inte behövde några pengar, dels för att han inte ens körde sin egen bil, men jag ska sätta över en hundring ändå! :) Så himla mycket skönare att få skjuts än att åka buss!

Idag är jag ledig och har inga som helst planer. Ska kanske till stan och köpa ett par pumps och en klänning, men det är bara kanske. Blir senare i så fall!

Pusskram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback