Myshelg i Enköping

Fredagen började med mys på stan med världens bästaste älskling. Ni ser la hur underbar han är? Köpte presenter till mor, farmor och Anki. Tror det blev riktigt bra faktiskt! Passade även på att luncha buffé på Little Italy.



Sen bar det av till skolan för lite byggkonstruktion på Ångan. Bra föreläsning och övningspass, som vanligt! Hann dock inte räkna klart inlämningstal 4 men det gjorde tydligen inget, gick lika bra att lämna in den nästa fredag.



Efter skolan pysslade Pontus och jag lite med diverse gratulationskort och oj så fint det blev! Plockade ihop lite prylar för att kunna tillbringa någon natt hos mina päron. Jag hatar att åka med den där jävla 804:an men det är i alla fall lite roligare (och mysigare!) när älskling och jag åker tillsammans :)




På lördagen firade vi (håll i er nu) mamma, pappa och farmor! Mamma och Pappa fyllde ju år där den 17:e och farmor fyllde ju år igår (den 3:e oktober) så henne firade vi lite i förskott.

En av de saker jag älskar med att komma hem till Enköping är dels såklart att träffa min familj men det bästa är ändå att jag får kramas med Molle. Mami och Papi kan jag ju faktiskt ringa, Molle är lite mer svårkontaktbar.



På söndagen fick vi skjuts hem (tackar!) eftersom att vi skulle få med cykeln som Papi hade fixat åt mig (tackar igen!). En riktigt nice kärringhonda!

Fick även med mig alla kakformar efter mormor som jag diskade upp med detsamma när jag kom hem. En bra sak när man ska diska cirka fem tusen kakformar är att ha diskhandskar på sig... annars skär man sig en massa (grrrr, dumma mig).



Softade mest hela dagen tänkte jag skriva men det gjorde jag ju faktiskt inte. Elin och jag tillbringade ju faktiskt dagen med att blåsa upp
200 ballonger. Även om man inte kan tro det så gick det väldigt fort att blåsa upp dem... dock har jag lite träningsvärk i magen idag. Shit, blås ballonger och hosta halva natten... jag lovar, du får ett sexpack!

Lagade även middag tills Pontus kom hem, kycklingfilé och rotfrukter i ugn och till det blev det fetaostcreme och sallad. OM NOM NOM!

Idag är det lite oklart vad det blir till middag. Kanske den reabilliga (endast sju spänn!) färka spenatraviolin med ricotta från Ica?

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Linda K

Låter som ni har haft en helt underbar och mysig helg, Pontus tog fram charmen och räckte finger:)

Ser även ut som han är passgångare när han är ute och går med fina vovvsen, hi hi. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback