Hundra procent!

Jag känner fan att den här dagen har varit riktigt produktiv! Befann mig i skolan redan där vid 8ak för två timmar eget arbete i kursen Byggteknik och hållbart byggande. Vi tjejer jobbade på bra och höftade till det med lite allt möjligt i Ecotect men jag tror slutresultatet blev helt awesome!



Efter det otroliga passet med Ecotect så tänkte Ankan och jag gå på en föreläsning i kursen Energieffektiva byggnader och byggnadskomponenter men det visade sig att den föreläsningen endast var för de som gick Energisystem årskurs 4. Det här resulterade i en tre timmars lång håla (med lunchen inräknad) som vi faktiskt utnyttjade till att göra inlämningsuppgift 4 i kursen Byggkonstruktion. Riktigt skönt att vara klar med den utan att man ens hade planerat att göra klar den idag, wwwiiee.

Sen var det dataövningen i Byggkonstruktion där vi räknade inlämnigsuppgift 1 på en pissminut medan vi satt tidigare i kursen och räknade ut den för hand flera timmar. Känns underbart, NOT! Fast samtidigt skulle jag nog inte fattat så mycket kanske om jag inte själv hade räknat det för hand först... jag tror ändå att det är viktigt på något vis. Visst att datorn kan göra allt men man måste fortfarande ha förståelsen.



17ak var det Utnarmsvolontärsmöte i Siegbahnsalen. Jag kommer att vara lunchvolontär och hjälpa till att servera lunch till att företag, företagsvärdar och alla volontärer på Utnarm (den 4:e november!). Fick årets Utnarmväska som var riktigt snygg, dock ska vi boka in en sprätta-bort-kardborrebanden-kväll, strax efter pimpa-sprätten-kvällen såklart. Kardborre är en strumpbyxas värsta mardröm och ett par fingervantars minsta önskan. De ska booort! Får visa upp den snygga väskan i bloggen någon dag... och även den fina Klubbverkströjan jag fått!

Mös med Pontus sen när jag kom hem men gjorde även produktiva saker som till exempel att skriva på rapporten i Byggteknik och hållbart byggande, applåd till mig själv, samt att jag började frivilligt (jag fick lite ångest för att rally varit så duktig) klassa nya delar i LEED.

Pontus ligger och sover så sött så nu kan jag inte hålla mig längre från att krypa ner där (plus att jag börjar åtta imorgon men sccch). Säkert tusen felskrivningar i det här inlägget, men asch!

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Murran-Majsan-Matilda-Muffis- eller whatever du vill

skulle kunna vara den mest fantastiska bilden på mig ever?

2010-10-11 @ 23:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback