Inflyttningsfest, ÖG, fulla finnar och kulturnatta

Fredagskvällen bjöd på inlfyttningsfest hos Rikard i Bygg. Riktigt nice kväll som avslutades på ÖG. Pontus, som är klubbverkare på ÖG, jobbade klubb då så det blev till att sitta kvar och vänta på att alla skulle städa klart. Tittade på intisar som bar möbler och skurade medan jag klarade en svår bana i Angry Birds och slog rekord i Sky Burger.

På min underbara spot på ÖG satt jag även och smsade med en smått berusad Ärta!



Strax efter tre så satte vi oss på min rosa kärringhonda och begav oss hemmåt. Jag hade kunna skrivit här att mina fötter värkte av mina nya skor, men det kan jag inte för de var awesome! Vid Engelska Parken träffade vi en gemensam bekant, smått berusad halvliggandes på en bänk, trevligt!

Fyllekäket hemma blev två sesamknäcke med extrasaltat bregott. Om nom nom.

Lördagen var som en söndag, seg uppstart på dagen som sedan gick över till tvättning med mera. Konstigt att hela Mankan Mansion kändes som om de hade gått in i en slags Söndagsdvala, mysko. Lördagskvällen blev en sväng ner på stan för att kolla in vad som hände på Kulturnatta här i IUppsala. Vi kanske inte gjorde så mycket "kulturigt" men jag åt en grillade majs och hela gänget höpte chokladbollar (grymmisch).

Drog hem relativt tidigt och slog på en Beckfilm (Tack Ankan för lånet!) med min älskade. Vi har inte hunnit kolla så mycket mer sen vi hade lite av ett Beckmaraton nere i Landskrona. Film nr 15 var vi på i alla falll, Beck - Pojken i glaskulan. Måste erkänna att jag nog somnade efter halva filmen, dumma Mandy. Men det gör inte så mycket, har ju faktiskt sett den förut!

Förstår faktiskt inte riktigt varför jag är så trött nu för tiden (btw, stavas det så eller nuförtiden?). Pontus gick upp halv tio idag för att ha storstäd på ÖG. I vanliga fall hade jag hoppat upp med honom och dragit igång med massa gojjs. Istället ligger jag kvar och sover en timme till och vaknar upp astrött. Kanske ett tecken från gud att jag borde börja äta nyttigt och träna mer?

Har i alla fall kokat ägg nu som jag ska äta. Ägg är ju bra... så en liten ministart kanske? :)

Pusskram!

Kommentarer
Postat av: Ankan

Hihihi! Åh älskar dina blogginlägg!! Ärtan... Hahaha!

Ägg är asbra Mandy! :D Go go go! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback