Pubrunda, rebusrally och mammamys!

Har verkligen haft fullt upp de senaste dagarna... främst med festligheter så det är ju skoj!

I torsdags var det Pubrunda med ByggA med hjälp från oss faddrar från bygg2 och bygg3. Riktigt nice pubrunda som för min del slutade efter 10,5 enheter, Ankan däremot tog 12! BRA JOBBAT ANKI! Känner mig lite besviken att jag inte slog mitt rekord på 11 men så kan det gå. Man kanske ska ta och växa upp någon gång?


Fick med oss vår älskade SLU-Anna-Karin <3

Snyggingar! Det är så här vi jobbar på Mankan Mansion!

Fredagskvällen bjöd på super-panik-dunder-krismöte med Byggtanterna + 1 (vårt rebusrally-lag). Då vi skulle hitta på vad vi skulle klä ut oss till då Rebusrallyts tema var "På bioduken". Där vid åtta någon gång kom vi fram till att vi skulle vara McDonalds-reklamen SÅKLART!

Några rundor i de olika soprummen och vi hade fått ihop bland annat cykeldäck, dammsugarslang, cellplast, kartong, lister och lite annat random. Massa jobb och pyssel och efter ett tag blev resultat följande:



Så sjukt kul med rebusrally! Kan ärligt säga att det är en av de roligaste grejerna jag varit med om i Uppsala!m Massa svåra rebusar och massa flummiga uppdrag man skulle göra. HELT JÄVLA FUCKING LOVELY!

Efter målgången blev det sittning i samma outfit inne på Uthgård. God mat, snaps och kanske någon punsch för mycket. Kvällen avslutades med ett sjudundrande drag inne på Norrlands! :D

Mer bilder kan ni se
här!

Juste, jag drog ju hem någon timme tidigare eftersom jag inte ville att hela söndagen skulle försvinna... synd bara att jag inte hade portnyckeln med mig hem så jag var utelåst! Jag vet inte om studenter är extra bra eller extra gästvänliga men det slutade i alla fall med att jag satt på soffan hemma hos en tjej med henne, hennes italienska pojkvän och hennes kombo. De var schyssta och sa att jag kunde sova där och bäddade upp en gästsäng och grejer. Hur söta som helst! Som tur var behövde jag aldrig sova där för Ankan och Elin drummlade in i Mankan Mansion en timme senare :)



Vaknade faktiskt upp pigg som en nötkärna! Mami skulle ju komma! Mamma kom väll där vid elva någon gång eftersom det var tänkt att vi skulle fika innan vi började shoppa :)

Söta mamsen hade med sig Conversen jag hade "beställt" från deras trip till London. Grymt nice! Fick även massa fina strumpor, en bögkasse, fingervantar (som far hade valt ut!) och Guiness-glas (som förövrigt är vääärldens bästa oboyglas).



Åkte ju Volvon in till stan men kunde inte parkera där vi brukar då drottninggatan var avstängd på grund av den där filminspelningen. Parkerade i alla fall vid Blåsens hur och promenerade ner till centrum, haha, såg dock sen att det var gratis parkering i P-husen på söndagar... haha, men då vet vi det till nästa gång.

Vi stannade och kikade lite på inspelningen och hoppades kanske på att se någon kändis :P Dock gjorde vi inte det men det var skoj ändå! Fikade på Café Linne (det till vänster) och sen gick vi och shoppade skor.

Mamma krånglade lite med att först köpa ett par skor och sen köpa ett par andra för att sen ångra det första köpet och gå och lämna tillbaka dem och dessutom ljuga om att hon inte hade hittat några andra.

Inna vi åkte hem hämtade vi upp min cykel som hade stått på stan sen Pubrundan (ja jag kunde inte riktigt ta mig hem själv och blev hämtad av Kim och Pontus!).



Mami i Botaniska trädgården

Mina too-much-skor jag köpte. Det var rea på dem och jag kunde inte låta bli. Får se när det är dags att få ont i fötter och möjligtvis bryta några leder.

Nu ska Ankan och jag göra inlupp 2 i Energieffektiva byggnader och byggnadskomponenter! YEY!

Pusskram


Kommentarer
Postat av: Ankan

Fantastiskt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback