Mitt 2010

Januari

Det nya året började och jag kände mig glad. Pärplattandet flöt på och jag njöt av vistelsen i Enköping. Fick för mig att kolla synen som sedan resulterade i två par glasögon… en oväntad utgift sådär i början av året! Tillbaka i Uppsala till skolan och min underbara kombo. Ett lite för vilt Forskåskifte som för min del slutade bra trots omständigheterna, tackar för bra klasskompisar helt enkelt! Fick ett underbart virkat fodral av Ankan till min w550. Ankan och jag startade även projeketet ”Pärlplatta hela ytterdörren”.

 

Februari

Började kolla på lite för mycket vänner och bestämde mig ganska så snabbt för hur många säsonger jag max fick köpa per månad. Blev drabbad av Sphynx-mani och var ganska så bestämd på att jag ville skaffa en på störten, var dock samlad och insåg att jag fick vänta tills jag skaffar min egna lägenhet. Den åttonde fick jag skjuts hem från skolan av Cissi och Kim (Pontus och Huge var även med) och det var första gången jag träffade Pontus. Ankan och jag redigerade ihop det sista i Joker Face och postade på youtube och facebook, succé! Vi drog ihop ett Alla hjärtans dag-mys hemma i Mankan Mansion, även det en succé! Ankan och jag Klippte håret i en random korridor hos en random tjej i Uppsala… billigt! Firade Pontus födelsedag hemma hos ”Kissi” trots att jag inte kände honom. Dagen efter drog vi ett gäng till Romme och jag lärde mig åka bräda och senare den kvällen glimmade det till lite extra, 27:e februari och jag hade träffat den kille som jag numera kallar älskling.


Mars

Pontus, Pontus, Pontus. Blev mycket häng hemma hos Cissi och Kim, en bra och trevlig ursäkt till att träffa han med stort H. Ankan och jag cyklade ut till SLU i snöoväder för att kolla på vår före detta inneboende Alex när han skulle deltaga i årets Ultuna-spex. Cepe-tentaperiod som vanligt, lärde mig till exempel att dra nudlar genom näsan och ut genom munnen. Glömde grafräknaren till Statistik-tentan men det löste sig. Fredrik och jag bröt kontakten helt på hans initiativ. Drog till Kungsberget och trixade i hoppen (eller kanske inte). HC Liljan vann serien och jag var där! Mamma och jag åkte till Stockholm och kollade på Grease och mös i gamla stan. LARKdagen ute på SLU där jag träffade vår allas älskade Anna-Karin. Pontus och jag blev tillsammans den 23:e ♥ Drog till Romme igen med gänget och sista åket fick mig att se stjärnor.


April

Den fjärde blev Pontus och jag blev tillsammans på facebook, stor dag! Jag åkte till Warszawa med Julia och Ankan och hälsade på Julias morföräldrar. En sjukt härlig resa i en sjukt härlig stad! Kändes tomt utan Pontus med jag överlevde. Jag gick och kollade mina mystiska utslag och fick en antibiotikakur som floppade ganska så rejält. Forsränningsveckan började och jag hoppade bungy jump, kanske en av de häftigaste grejer jag varit med om! Pontus gav mig ett sugmärke i pannan eftersom att jag trodde att det var en omöjlighet (>_<).  Valborg var nice och ränningen flöt på bra! Blev dock ingen stor bild i UNT eller inslag i tv4, men vi överlevde i alla fall.


Maj

Letade efter balklänning med Cissi på stan, kändes först som en omöjlighet tills jag hittade min underbara klänning. Satt som ett smäck! Lärde mig att knyta flugor. Katarina fixade mina ögonbryn så jag skulle vara fin till balen. Pontus och jag övade dans till tonerna (och dansstegen) från youtube, ganska lyckat. Bal på ÖG den 15:e, magisk kväll! Pontus var stiligare än stiligast! Tentaperioden smög sig på och vi roade oss med mycket mer än bara plugg. Fick träffa Ziggy som då var precis åtta veckor gammal (sööööt!). Födelsedagsfika hos Julki och efter det så hjälpte jag och några till (Arto bland annat såklart) Julki att flytta in hennes soffa. Månaden avslutades med en tenta som jag tyckte gick pissdåligt (vilket den såklart inte gjorde! 4:a SCORE!) så Pontus gav mig en söt liten isbjörn som tröstpresent. Hans namn fick bli Lage efter namnsdagen den 27:e då det så klick.


Juni

Gjorde drogtest på KD och jag var ren, halleluja! Jag sköt upp betongbyggnad II och åkte till Enköping för att fira min brors student istället, av Katarina, Emil, Pontus och mig fick han fallskärmshoppning. Pontus kom så fort han kunde efter hans morgontenta. Den 7:e åkte Pontus tillbaka till Landskrona för sommaren och jag grät. Flyttade tillbaka till Enköping och hade kvalitetstid med girlsen. Åkte moppe ut till Maria F och hjälpte till att måla om deras husvagn invändigt. Fick reda på att storken skulle komma i början av nästa år, om jag blev lycklig för dem! Började jobba försökte mest att fördriva tiden egentligen fram till att Pontus kom upp för att fira midsommar här. Åkte inlines och kände mig allmänt hurtig. Pontus kom hit och jag njöt av hans tillvaro de sista dagarna av månaden.


Juli

Efter Pontus hemfärd jobbade jag några dagar och sen begav jag mig till Borlänge för lite Peace & Love. Sjukt bra festivaldagar! Synd bara att jag missade Magnus Weideskog. Från Dalarna direkt ner till Skåne. Åtta jobbiga timmar som konstigt nog gick ganska fort. Tre korta nätter ihop sen var det bara för mig att ta mitt pick och pack hem igen. 23 dagar till nästa visit. Började med mitt lilla projekt jag skulle skicka till Pontus, en låda full med kärlek helt enkelt. Mami och Papi drog till Grekland och lämnade över ansvaret på att vattna deras 39 uteblomkrukor. Hade shottävling med Jonatan från jobbet, gick sådär. Åkte till Uppis och handlade grejer och en extra expedithylla pga av lidande platsbrist. Seglade bakis med Julki, Emil, Arto, Ankan och Anna men det gick bra. Grymt kul! Började komma i iPhone-tankar. Mami och Papi kom hem med presenter, en bubbelpistol bland annat. Åkte till Västerås för att fira Marias födelsedags samt för att kolla in hennes lägenhetsköp! Jag satt uppe som en idiot och uppdaterade tele2’s hemsida för att få hem min iPhone4 så fort som möjligt, 04:15 lyckades jag beställa hem en, SEGER! Tog tåget ner till Skåne den 30:e ♥


Augusti

Njöt av mina nio dygn nere i Skåne med världens finaste. Bio (Eclipse) i Helsingborg, Zoo i Köpenhamn, shopping på Centersyd... och kvällarna spenderades i varandras armar framför Beck. Tog en extrasväng förbi Uppis på vägen hem från Landskrona för att hämta ut min vackraste iPhone4. Dagen efter jag kom hem väntades sommarens fem sista arbetsdagar på KD.  Shoppade appar som en tok och saknade Pontus. Åkte till Cissis sommarstuga med tjejgänget (Mathilda, Maria, Alle och Cissi) och hade en helt underbar helg med grillning, mys och tjejsnack! Direkt hemkommen från sommarstugan drog jag till Uppsala med bil, packning, hund och hamster för tentaplugg och mys med hemkommen älskling. Plugg hela veckan fram till lördagen (21:a) då vi åkte till Enköping för att först träffas och sen åka till Västerås och hoppa fallskärm. Dock var vädret inte det bästa och hoppningen blev inställd. Jag skrev tentan i Betongbyggnad II som jag var ganska säker på att jag klarade, vilket jag även gjorde. Pontus och jag gick ut åt och firade fem månader ihop. Reccemottagningen började och veckan bjöd på mottagning skiftat med mys med älskling som sen övergick till en grym utekväll med tjejerna i Västerås. Ankan kom hem till Uppsala, likaså vår blivande inneboende Elin, som jag förövrigt gillade på störten!

 

September

Skrev in mig på ÖG nästan frivilligt. Pontus började sin tid som klubbverkare. Oxhälja i Filipstad med Annika, Rutan och Frillan. Rebusrallypub. Tallinkryssning med Ankan, Fathi, Shorre, Pallax och Simon. Pubrunda med Bygg1A med tema bondgård, slutade som vanligt sådär, fick låna en fin rosa hink av ”Kissi”. Rebusrally med Ankan, Elin och Julia med tema ”på bioduken” och vi drar till och klär ut oss till ett Happy Meal. Mamma kom och myste med mig i Uppsala och jag fick massa fina saker från deras senaste London-resa. Den 27:e klippte jag mig, typiskt bra att komma ihåg.

 

Oktober

Pontus och jag åkte och firade Farmor lite i förskott hemma i Enköping samtidigt som vi firade mami och papi i efterskott (de fyllde den 17/9). Fick med mig en ny fräsch hoj med till Uppis och en miljon kakformar. Ankan firades på rätt dag genom tårta och ett rum proppfyllt med ballonger. Kanske världens bästaste sätt att bli firad på? Gick med i teknologernas Klubbverk. Jobbade fikat med Cissi på Ög, riktigt trevligt! 10-10-10 10:10 kom och Ankan och jag firade det genom att köpa chips för tio kronor på Ica, kvittot borde ramas in förövrigt. Tentaperioden kom men innefattade lyckligtvis en helt awesome baklängesqasque med tema ”The American Dream” och vi (Elin, Ankan, Cissi och jag) var utklädda till Miss America.  Tentorna skrevs och jag var helt förstörd efter energi-tentan helt i onödan, fick nämligen en fyra. Jobbade med klubbverket på uthyrning. Tjejmys hos Cissi. Åkte till Enköping och jobbade samt hämtade hem Molle på besök en vecka. Hela Mankan Mansion gick på biopremiär för Saw 3D. Jag drog hem till Enköping men fick punktering på vägen. Hann dock hem i bra tid ändå så Mami, Moster Maria och jag kunde ta samma tänka tåg till Stockholm för att mysa och sedan se den grymma musikalen We Will Rock You.

 

November

Hemmaseriepremiär för HC Liljan, Pontus var även med. Fick ett supersött brev från Pontus kusinbarn Vendela. Ankan och jag var på Energikonferens, vuxenpoäng! Jobbade som lunchvärd på Utnarm 2010. Exkrusion med hela byggtrean. Firade Muffen med Lasergame vilket var sjukt roligt. Snön kom den 9:e. Ankan, Sara, Peter och jag byggde en jättepenis av snö, dock lite opassande framför ett dagis, fail. Pontus och jag ställde oss i ÖGs bostadskö. Donna somnade in den 11/11 – 2010 och begravning skedde några dagar senare. Snösnoppsgruppen deltog i ett skanska-case och lyckades ganska så bra. Teambuilding med klubbverket. Jobbade after ski pub med klubbverket, kul! Sålde Donnas hamsterbur för en påse bullar på blocket. Cissi och Kim bröt upp fast som vänner ♥ Jag lärde med mig lösa Rubiks Kub med lager för lager metoden. Pepparkaksbak med Cissi och sen lussebullsbak med Cissi, Elin och Annika. Ölprovning på Slottskällan med Klubbverket. Mami och Molle kom till Uppsala för adventsmys.

 

December

Molle blev hämtad igen efter en mysig vecka här i Uppsala, dock något gnälligare vovve den här gången. Studiebesök med bygg för att bland annat kolla in skredet i sunnerstabacken. Klubbverket anordnade Julpub på uthgård och jag var där och deltog i pepparkakshusbyggartävlingen. Vi andra från klubbverket som inte jobbade snickdrade ihop en pepparkaksölflaska! Lussegasque på ÖG, totally awesome. 14:e, Pontus gjorde ett oväntat ogenomtänkt beslut. Kaffediet i två dagar och sen släppte klumpen i magen efter ett litet samtal. Bestämde mig för att strunta i den skriftliga tentan i Geoteknik då jag inte ansåg att det var värt att stanna i Uppis över helgen för att få ett högre betyg. Tentafest på fredagen och sen kom mami och hämtade mig på lördagen. Lillebror spelade bandy och storebrorsan HC Liljan. Virkade klart Hello Kitty. Träffade Maria F, klappade mage och bakade knäck. Åkte till Uppis igen för lite seriöst samtalande. Jobbade. Fikamys med Alexander och julgodisbak. Julgodisbak med Mami. Julafton lika mysig som alla andra jular, dock denna gång med Julklappsspelet som uppskattades av alla. Utgång på Joar med de bästa på juldagen, 250 jävla spänn men det var det värt! Mys ute i Viksäng på annandagen, mys! Sjuknade in i hosta och feber och missade jobbet två dagar. Fyllde 22. Firade nyår med Pontus i Uppsala ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Puh det var inte ett händelselöst år det inte. :)Diggar särskilt bakfylleseglingen så klart

2011-01-02 @ 23:35:04
Postat av: Ankan

Vilken fin sammanfattning Mandy! Love it <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback